Getting Started with RPG: PbtA


Piątek 17:30-18:00 Sala Szekspir

Warsztat

Rafał Pośnik – Avangarda, Mr. Posnik – Blog o Grach RPG

Apocalypse World Engine został po raz pierwszy użyty w Apocalypse World, opublikowanym przez D. Vincenta Bakera w 2011 roku. Elastyczność tej gry, a także otwarte zachęty Vincenta do tworzenia niestandardowych ruchów i treści, doprowadziły do ​​wielu hacków i gier opartych na Apocalypse World. Można powiedzieć, że cały ruch wybuchł i mocno zmienił świat RPG. Gry oparte na PbtA skupiają się na rozstrzyganiu ruchów postaci, które opisują ich działania. Wszystkie postacie mają dostęp do domyślnego zestawu ruchów skoncentrowanych na głównych tematach gry. Na przykład w Dungeon World istnieje domyślny ruch ataku zwany „hack and slash”, ponieważ jest to rdzeń doświadczenia „dungeoneering”, ale w Apocalypse World można znaleźć tylko ruch taki jak „przechwycenie siłą”, ponieważ gra koncentruje się na tym, co można wyciągnąć od innych w świecie stworzonym z niedostatków. Gracze, którzy chcą odnieść sukces w konfrontacji z systemami PbtA mogą wykorzystać swoje szczęście i… przyjść na warsztaty, które w sposób praktyczny i od podstaw pokazują, jak korzystać z tego narzędzia. Warsztat skierowany jest zarówno do Graczy i Graczek, jak i do Mistrzów i Mistrzyń Gry.

,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.