Sesje RPG


Grafik sesji zgłoszonych przed konwentem (link)


Opisy sesji:

 

Szepty znad pobojowiska

Przemysław Przemir” Bągard

 

Minęło 25 lat odkąd armia imperium pokonała klany orków w wojnie. Niedobitki rozpierzchły się na wszystkie strony i założyły osady z dala od ludzi. W wioskach tych dorastało nowe pokolenie orków. Tak też było z waszym plemieniem.

Choć udało się Wam zapobiec wykryciu wioski przez ludzkich zwiadowców, zdajecie sobie sprawę, że prędzej czy później dojdzie do konfrontacji. Wódz rozkazał Wam przeszukać nawiedzone pobojowisko na północnym wschodzie celem odnalezienia orkowego artefaktu…

 

Five o’clock tea

Weronika Mau” Rędziniak

 

Proponuję Wam mało znany system – Bedlam Hall. Jego bohaterami są służący rodziny Blackwoodów, angielskiej arystokracji zaraz po pierwszej wojnie światowej, ale takiej arystokracji, jaką przedstawia Tim Burton. Połączenie rodziny Addamsów z „Tak, Mroczny Władco”. Dużo negatywnej interakcji, jeszcze więcej obowiązków, a żaden mroczny sekret nie może zepsuć przebiegu popołudniowej herbatki. Ta porcelana, przypominam, to posąg matrony Blackwood. Jest z nami dłużej niż Wy wszyscy.

Mechanika oparta na AW. Będą wybuchy. I relaksujące poranne spacery z kajmanem na smyczy.

 

Szepty we mgle

Szymon Astrael” Małolepszy

 

-Żołnierzu, zdaj raport!

-Sir! Ścigaliśmy zbiegów przez wiele mil, aż do momentu, kiedy warunki na szlaku uniemożliwiły nam dalszą pogoń!

-W którym kierunku udali się zbiedzy?

-W stronę Międzylesia! Czy mamy wysłać ludzi na poszukiwania?

-Niee, zostawcie ich. Stamtąd się przecież nie wraca…

 

Pióra

8ofHate

 

Czy anioły istnieją? Na Niepamiętnych Ziemiach, to pytanie pozostaje otwarte jednak w tej przygodzie może pojawić się odpowiedź

 

Karuzela, której nikt nie zatrzyma

Wojciech Vencel” Podleśny

 

Masz stresującą pracę? Ciężki okres? Wkurzają Cię podatki czy może nie poszła Ci matura/sesja. Trzeba odreagować! Zapraszam na sesje w stylu impro gdzie sami gracze budują świat, bnow i wszystko inne. Gramy w co gracze zdecydują w krzywym zwierciadle, przy czarnym humorze i nonsensach RPG. Postaci albo swoje albo coś z popkultury. Spoko. Umiem w to. Żetony fakapów dla graczy gratis.

 

LIFE-GIVING SWORD,  DEATH-GIVING SWORD

Rafał Pośnik

 

For English go below

Sesja oparta na przygodzie startowej do systemu

 

W Khitaju wiadomo, że duchy dotykają wszystkich rzeczy, od najdelikatniejszej deski po najświętsze sanktuaria. Czasami dany obiekt staje się stałym domem dla jednego z tych duchów, nasycając go niezwykłą mocą i korzyściami płynącymi ze świadomości. Ci, którzy wchodzą w interakcję z tymi obiektami, znajdują się w najbardziej wyjątkowym związku, jako że duchy próbują manifestować swoją wolę na świecie.

 

W państwie Fuso duchy te nazywane są kamuy, a obiekty, które zamieszkują, nazywane są shintai. Jest to opowieść o dwóch potężnych shintai, dwóch katanach zwanych Ostrzami Yamazaki, połączonych z dwoma potężnymi i diametralnie przeciwnymi duchami – jednym z obsesją chronienia życia oraz drugim – odbierania go. Ostrza zaginęły wieki temu, będąc bezpieczne od chciwych rąk tych, którzy wykorzystali by ich moc.

 

In Khitai, it is known that spirits touch all things, from the lowliest plank of wood to the holiest of shrines. Sometimes, a particular object becomes a permanent home for one of these spirits, imbuing it with extraor-dinary power and the benefits of consciousness. Those who interact with these objects find themselves in a most unique relationship, as the spirits within attempt to manifest their will upon the world.

 

In the nation of Fuso, these spirits are called kamuy, and the objects they inhabit are called shintai. This is a story abou two powerful shintai, a pair of katana called the Yamazaki Blades, joined with two powerful and diametrically opposed spirits—one obsessed with protecting life, the other with taking it. The blades have been lost for centuries, safe from the greedy hands of those who would exploit their power.

 

Lady Blackbird

Krzysztof Krzyś” Bernacki

 

Lady Blackbird ucieka przed małżeństwem zaaranżowanym z hrabią Carlowe.

Wynajęła Puchacza, przemytniczy statek powietrzny, by uciec z imperialnego świata Ilizjum do odległych Resztek i do swego sekretnego kochanka, króla-pirata Uriaha Flinta.

Niemal w połowie drogi do Przystani, Puchacz został doścignięty i zatrzymany przez imperialny krążownik Dłoń Smutku pod zarzutem rejsu pod fałszywą banderą.

Teraz Lady Blackbird, jej ochroniarz i cała załoga Puchacza są przetrzymywani w areszcie pokładowym, podczas gdy kapitan Dłoni, Hollas, sprawdza informacje o zatrzymanym statku. To tylko kwestia czasu nim dowie się o listach gończych i o tym, że Puchacz należy do niesławnego wyrzutka, Cyrusa Vance’a.

JAK LADY BLACKBIRD I JEJ TOWARZYSZE UCIEKNĄ Z DŁONI SMUTKU?

JAKIE CZEKAJĄ ICH NIEBEZPIECZEŃSTWA?

CZY ODNAJDĄ UKRYTĄ KRYJÓWKĘ KRÓLA PIRATÓW?

JEŚLI TAK, TO CZY URIAH FLINT ZECHCE POJĄĆ LADY BLACKBIRD ZA ŻONĘ? I CZY WTEDY, PO DOTARCIU DO CELU, ONA NADAL BĘDZIE GO KOCHAŁA?

 

Posiadłość Strangforda

Krzysztof Krzyś” Bernacki

 

W Duskwall szaleją plotki o tym, jakoby krwi wielkich demonów, lewiatanów, zaczynało brakować. Lewiatanniki przywożą jej coraz mniej… Poza flotą należącą do Strangforda. Wasze kontakty mówią jasno – Strangford wie gdzie łowić. Za tę wiedzę wielu jest gotowych zapłacić fortunę, choćby inni lewiatannicy czy Ministerstwo Ochrony, wszyscy, którym zależy na zachowaniu stałego przepływu elektroplazmy.

Do tej pory posiadłość lorda w dzielnicy Charhollow była niezdobytą twierdzą, nie ustępującą pałacowi gubernatora czy więzieniu Ironbark. Teraz jednak nadarzyła się wyjątkowa okazja: Strangford wystawia wielki bal. Mnóstwo znamienitych gości, tych z wyższych sfer i tych… Ze sfer półświatka. Ochrona będzie miała pełne ręce roboty. Ubierzcie fraki i suknie, może skryjcie pod nimi, idziecie na bal!

 

Skarbiec Tysiąca Dżinów

Krzysztof Krzyś” Bernacki

 

Legendy mówią, iż dar Thara umm Tharwa ibna Jasir była tak bogata, bo miała na swych usługach tysiąc niezwykłych dżinów, złych duchów gotowych na każde jej skinienie. Mówią też, że przed śmiercią zapieczętowała swe bogactwa i swe dżiny w wielkim skarbcu, ukrytym gdzieś wśród piasków Dabaranu. Klucze do skarbca zaś oddała czterem wiatrom, by rozsiały je we wszystkie strony świata.

A teraz Wy, z głowami pełnymi marzeń, acz pustymi kiesami, przemierzyliście kosmos by zdobyć skarby dar Thary i rzucić wyzwanie samym Ikonom. Czy jesteście gotowi stawić czoła Tysiącu Dżinów?

 

Koszmary Sol Invictus

Jacek Duch

 

Drogi Tytusie Kwintusie,

żywię nadzieję, że list ten znajdzie Ciebie w dobrym zdrowiu. Niech Westa otacza Twoją rodzinę szczęściem i dobrobytem. Minęło lat pięć odkąd Cię widziałem ostatni raz, ale pamiętam że w delikatnych sprawach byłeś mi zawsze najlepszą pomocą i oparciem. Dopiero co miłościwie nam panujący Oktawian zaprowadził porządek w Imperium, zsyłając słuszną karę na tego bezwstydnego psa Marka Antoniusza i jego ladacznicę Kleopatrę, a znów wschodnie prowincje mierzą się z kłopotami, z którymi sam Praefectus Aegypti nie potrafi sobie poradzić. W swej pysze, a pewnie i ze strachu o swe stanowisko, boi się zawiadomić Senat o naszych kłopotach. Stąd też, choć list ten nie traktuje o tym by o naturze gnębiącego nas problemu rozprawiać, prosze Cię byś mój drogi Edylu wysłał z Rzymu do mnie kilku Twoich wybranych cohortes urbanae. Wieść niesie, że pośród podległych Tobie strażników miejskich, wyodrębniłeś grupę niezwykłą: śmiałków, którym śmierć nie straszna i badaczy bogato przez Minerwę obdarzonych mądrością i inteligencją, którzy sami siebie zwą „Stowarzyszeniem Sol Invictus”, a którym żadna zagadka nie jest zbyt trudną by ją rozwiązać. Przyślij ich proszę drogi przyjacielu do Egiptu, aby ku chwale Oktawiana Cezara zaprowadzili tu porządek, gdyż ostatnie wydarzenia o mrocznej i tajemniczej naturze wymykają się naszym zdolnościom ich racjonalnego wytłumaczenia.

 

Dom pełen łotrów

Jacek Duch

 

Arenjun zwane miastem złodziei to idealne miejsce by stać się bogatym lub martwym.  Mimo że mało który złodziej dożywa spokojnej emerytury pławiąc się w zdobytym bogactwie, chętnych do podjęcia się tej ryzykownej profesji nie brakuje. Żądza złota i przygody pcha awanturników z całej Hyborii do tego przybytku występku, zepsucia i mrocznych interesów. I choć większości złodziejskich zleceń przyświeca powtarzalna zasada by „wejść i wyjść”, to jednak od czasu do czasu pewne czarne roboty, które przybierają zgoła inny przebieg, obrastają w legendy, które następnie krążą wśród złodziei przesiadujących w karczmach maul. Jak na przykład ta historia o napadzie na dom ekstrawaganckiego i dobrze sytuowanego handlarza czarnym lotosem – Zukhma Feda. Nic w tej historii nie jest banalne…

 

Lot Ikara

Jacek Duch

 

Podobno ludzie uczą się na własnych błędach. Gówno prawda! Jeśli chodzi o uczucia zawsze wchodzimy w to samo szambo, babrając się w nim aż po usta. Jeśli mamy trochę szczęścia, płomienny romans skończy się jedynie złamanym sercem. Gorzej jeśli nasze uczucia i pożądanie wciągną nas prosto w sam środek korporacyjnej wojny

 

Africa Corps(es)

Jacek Duch

 

Szyfrogram nr 154/41 Klauzula: Ściśle Tajne Kategoria: Natychmiast Treść: Potwierdzam przybycie „Kukiełki” do Kairu. Towarzyszy mu „Mniszka”. Nie udało mi się wizualnie potwierdzić posiadanie przez w/w „Pandory”, ale zakładam, że ich przybycie do Kairu ma bezpośredni związek ze sprawą. „Kukiełka” i „Grall” otrzymali zaproszenie do Ambasady Persji na przyjęcie z okazji Nouruza  (nowego roku). Spodziewamy się, że wówczas dojdzie do finalizacji transakcji. Posiadam możliwości wprowadzenia naszych ludzi na teren perskiej placówki. Proszę o natychmiastowe wsparcie.

 

Granie na Żądanie

P_aul, Dracia, Aleks, Black Shadow, Brylant

 

Zapraszamy na sesje na żądanie! Nie musisz się wcześniej zapisywać. Nie musisz czekać do ustalonej godziny. Nie musisz mieć wcześniej zebranej grupy. Wpadnij do nas, a odpalimy dla Ciebie sesję. Albo pogadamy o RPGach i systemach indie. Albo nauczymy czegoś ciekawego o rpgowaniu. Zależy na co masz ochotę. Mamy kilkadziesiąt systemów, w najróżniejszych światach i konwencjach, część zupełnie tradycyjnych, część zupełnie zaskakujących. Czas trwania rozgrywki od 20 minut do kilku godzin, zależnie jak Tobie wygodniej. Drobna próbka naszych propozycji: Fiasco, One quiet year, Numenera, Cthulhu Dark, Apocalypse World i kilkanaście hacków do tegoż, Archipelag, Mordercze duchy i wiele, wiele innych. Zapraszamy serdecznie!

 

 

Ireneos

Ekipa Dziedzictwa Imperium

 

Polisator. Zbawca Miasta. Taki tytuł nadano Ireneosowi Glaukosowi, gdy odbudował Collegium Magicum w Kaplas i uratował tym spuściznę Regalii. Wielu go za to podziwia. Niektórzy mówią, że jego dzieło jest ledwie drwiną z trzech tysięcy lat historii Miasta Magów.

Przed starzejącym się rektorem stoi dziś ostatnia wielka próba. Jeśli jej podoła, będzie mógł nazwać się Arcymagiem. Jeżeli zawiedzie, umrze. Wraz z nim zginie zaś to, co trzyma Regalię przy życiu. O wyniku tej próby zadecydujecie zaś Wy.

 

Aletheia

Ekipa Dziedzictwa Imperium

 

Arcymistrzymi Altokyros przez piętnaście lat błąkała się między światami, by w końcu powrócić na Stworzenie. Zastała swój Ród na kolanach, swoje Imperium w ruinach a wiedzę o magii cofniętą o tysiąc lat. Zamierza to zmienić i przywrócić Regalii dawną chwałę i moc.

Arcymistrzyni musiała dobić targów z potężnymi mocami, by wrócić na Stworzenie. Dziś, gdy ma właśnie wcielić w życie swój plan odbudowy Rodu, te istoty przybyły prosić o spłatę długu. Wasze przeznaczenie zostało powiązane z ceną za zwycięstwo Alethei.

 

Gerasime

Ekipa Dziedzictwa Imperium

 

Doktor Glaukos jest dyplomatką Collegium Magicum. Podróżuje po Imperium dbając o interesy Regalii i przynosząc ukojenie miejskim magom, samotnym w swych odległych osadach. Wyraża wolę swojego Rodu, jest jednak osobiście osobą skromną i nie szukającą poklasku.

Gerasime to też córka Ireneusza Polisatora. Jej los jest więc ściśle związany z jego przeznaczeniem. Córka i ojciec byli ze sobą bardzo blisko. Teraz ona będzie musiała rozważyć życie bez niego. Takie kryzysy nie sprzyjają pomyślnym negocjacjom, za które Wy odpowiadacie głową.

 

Victor

Ekipa Dziedzictwa Imperium

 

Wielu nie traktuje Arcymistrza Areto poważnie. Rzadko można go zobaczyć bez kielicha na ręku. Po reformie Polisatora przyjął niezbyt eksponowane stanowisko w administracji Collegium. Wygląda na pogodzonego ze swym losem, a czasem wręcz niepoważnego.

Wy jednak wiecie lepiej. Spisek Victora Areto oplótł już niemal całe Imperium, a prowadzi on wprost do rewolucji w Regalii. Musicie powstrzymać Arcymistrza zanim będzie zbyt późno.

 

Krew na Wężowej

Monika Auraya” Czyżowicz

 

Spokojna, patrolowana przez Dom V’strimon, część Wężowej Rzeki do niedawna była uznawana za jej najbezpieczniejszy fragment. Dlatego też, kiedy na wodzie zaczynają wykwitać plamy krwi, statki znikają bez śladu a okoliczne wioski pustoszeją Shivalahala Domu V’strimon podjęła decyzję o zatrudnieniu Adeptów, których zadaniem będzie przywrócić dobre imię Wężowej. Podejmiecie się?

 

Martwy gość

Andrzej Rylski

 

Rok 1931. Żyjesz w Providence, Rhode Island w pensjonacie Ma Shanks. Czasy są ciężkie, Wielki Kryzys uderza we wszystkich. Dziś zebraliście się przed pokojem twojego sąsiada, pana James’a Gardiner’a. Od dwóch dni nikt go nie widział, wiele osób jest zaniepokojonych. Gospodarz szeleści zapasowymi kluczami, wahając się, czy otworzyć…

 

Sesja jest szybką „jednostrzałówką”, mającą zaprezentować system. Znajomość zasad ani świata nie jest wymagana – jeśli chcecie poznać legendarny system Zew Cthulhu w najnowszej odsłonie, oto właśnie jest znakomita okazja! Postacie dla graczy będą przygotowane. Wskazana jest dobra znajomość języka angielskiego, ponieważ opis postaci i inne pomoce będą w tym języku. Grając pamiętaj, że akcja toczy się przed II wojną światową, w czasach gdy jeszcze nie było telewizji, a loty w kosmos, telefony komórkowe i elektronika występowały wyłącznie w science fiction. Spróbuj wczuć się w klimat epoki!

 

Pięć elementów

Hubert Jankoś” Jankowski

 

Czy z pozoru banalne zadanie może przerodzić się w pułapkę bez wyjścia? Jak uwolnić mieszkańców wioski, a przy okazji siebie samych? Czy na pewno warto im pomóc? Gdzie znajduje się tajemnicze „pięć elementów”? Odpowiedzi na te pytania będą musieli znaleźć bohaterowie tej sesji. Dla własnego dobra powinni to zrobić zanim nadciągnie burza…

 

Death Pool

Radosław Ganczarek” Radowit

 

Gdy dziesięć lat temu zbudowali ten basen, to wszyscy mówili, że ożywi on to osiedle i uatrakcyjni nudę typową dla peryferii miasta. Stało się jednak wręcz odwrotnie. Przez te lata na basenie poniosło śmierć ponad 50 osób. Nieszczęśliwe wypadki, utonięcia, napady z bronią w ręku… To miejsce zdaje się przyciągać zło. Aż do dzisiaj mogliśmy tylko bezczynnie patrzeć na to dzieło śmierci. Dzisiaj otrzymaliśmy raport od analityków, którzy znaleźli powiązania między tymi przypadkowymi zgonami. Ktokolwiek za tym stoi, macie go znaleźć.

 

Drobna przysługa

Sebastian Basti” Wawrzyńczyk

 

Gdy wasz dawny przyjaciel poprosił Was o to by przekazać pewną przesyłkę „bo jedziecie w tamtą stronę” nie spodziewaliście się jak bardzo będzie ona problematyczna.

 

Wiadra amunicji w oparach zielska

Wojciech Vencel” Podleśny

 

Miasteczko ma niefart znaleźć się na trasie… wroga. Szukamy ochotników/maniaków do pomocy w ochronie. Nerka 1.5;

Prawnikom od cytowania podręcznika dziękuję i mówię  „ić stond”

 

Feng Shui 2

Jakub Erpegis” Osiejewski

Cztery epoki, sztuki walki, wybuchy, starożytni chińscy wojownicy, smoki, cybernetyczne małpy, wojownicy ninja i wybuchy… czyli Feng Shui 2e

 

Sesja RPG – Zew Cthulhu 7ed – Daj się zwariować!

Błażej Błarz” Grygiel

 

Sesja w siódmą edycję systemu Zew Cthulhu – ukochanego świata miłośników grozy i tajemnicy. Przygodę poprowadzi Błarz, miłośnik, maniak, muzyk i lektor z kolektywu GOREktyw, związany także z kolektywem Graj! Fhtagn!

 

Hostage Situation

Paweł Chimera” Cybula

 

8 listopad, 2038

01:30PM

Atak terrorystyczny na wieżę telewizyjną w centrum Detroit. Lider terrorystów występuje w transmisji wideo, w której domaga się pełnych praw obywatelskich dla androidów. Następnie napastnicy próbują wydostać się przez dach, ale zostają powstrzymani przez jednostki policji i zmuszeni do powrotu do studia. Piętnaście minut później na miejsce przybywa zespół specjalny CyberLife składający się z dwóch androidów i ludzkiego zwierzchnika. Zadanie: dostarczyć przywódcę terrorystów do wieży CyberLife.  

 

Shadow over Warsaw

Tomek Frejtag” Frejtag

 

Jesień roku 1937 miała w sobie coś z jeszcze tlącego się ciepła leżaków rozstawionych latem nad Wisłą, zatłoczonych kawiarenek wzdłuż Nowego Światu, niekończących się rozmów przy wódce i chóralnych okrzyków towarzyszących meczom bokserskim. Oczy gawiedzi były zwrócone także w kierunku Muzeum Narodowego, które po wielomiesięcznych przygotowaniach oddało do dyspozycji zwiedzających wystawę poświęconą ostatnim odkryciom w Egipcie. Jednak ta cała sielanka w połączeniu z polaryzującymi się nastrojami społecznymi podsycona była bliżej nieokreślonym niepokojem. Coś jak próba uspokojenia pasażerów łodzi, która już w połowie znajduje się pod wodą, a jej kapitana już dawno nie ma na pokładzie.

 

Zew Cthulhu – odkryj tajemnicę nawiedzonego domostwa!

Black Monk Games

 

Witaj w Zewie Cthulhu, grze pełnej sekretów, tajemnic i grozy. Wcielając się w rolę niezłomnego Badacza Tajemnic, podróżujesz do dziwnych i niebezpiecznych miejsc, odkrywasz mroczne intrygi i stajesz twarzą w twarz z siłami ciemności. Spotkasz się z przyprawiającymi o obłęd bytami, potworami i szalonymi kultystami. Wertując dziwne i zapomniane księgi wiedzy odkryjesz sekrety, których zwykły człowiek nie powinien znać. Wkroczysz do nawiedzonego domu, którego przerażający sekret doprowadził do obłędu wielu mieszkańców. Czy uda Ci się odkryć jego tajemnicę?

 

Gorączka Złota w Tropikach

Daniel Borowiecki

Starożytny błękitny smok Santander, który terroryzował trasy handlowe Siedmiogrodu i Korony przez ostatni rok jest martwy. Zabity przez dzielnych poszukiwaczy przygód, którzy chwalą się swoim nowym bogactwem, a bardowie już układają o nich pieśni. Wy nie będziecie dzielnymi poszukiwaczami przygód. Stańcie do bezlitosnego wyścigu po złoto, na pokładzie waszego pirackiego statku, by złupić skarby starego jaszczura. Czy wasza krew zrosi piaski smoczej wyspy, czy może uda wam się zdobyć bogactwa, które przerosną wasze najśmielsze wyobrażenia?