Program


  Czas Sala Szekspir Sala Mrożek Sala Tesla Sala Darwin Kids Zone
piątek 16:30‑17:00 Rozpoczęcie konwentu
17:00‑17:30 Promienny mit
Chronos – Stowarzyszenie Avangarda
Kilka słów o tłumaczeniu gier fabularnych
– Janek Sielicki
LARP: Pięciu gniewnych nauczycieli
Maciej Bugalski
Zajęcia Dla Dzieci
17:30‑18:00
18:00‑18:30 Zorro: Historia Legendy
Katarzyna Aleksandrzak, Phea, Iga „Iszek” Ziembicka – Zorro Polski Fandom
Motywacja jest wszystkim
Marta ‘Chochlik’ Struś, Janek ‘Sylwan’ Podraza, Paweł ‘Tredo’ Potakowski – – Carnival Team
18:30‑19:00  
19:00‑19:30 Poczytajmy – 2000AD
Sloe
Zgrozy Gotyckie
Merry – Graj! Kolektyw, Kapituła Quentina
19:30‑20:00 Jak grać w Zorro… nie grając Zorro?
Katarzyna Aleksandrzak, Phea, Iga „Iszek” Ziembicka – Zorro Polski Fandom
20:00‑20:30 Folklor Wysp Brytyjskich, czyli jak Anglia wiktoriańska wymyśliła faerie
Róża – Stowarzyszenie Avangarda
Imperium Lwów: powrót Dworów Końca Świata na konwenty
Jakub Zapała – Ekipa dziedzictwa imperium
20:30‑21:00 Dlaczego Cthulhu jest groźny, czyli art-groza w dziełach Lovecrafta
Merry – Graj! Kolektyw, Kapituła Quentina
Czarny Kod/Cyberpunk
retrofuturyzm, różnice, podobieństwa i posmaki transhumanizmu

Mateusz Łukasiak – Polskie Stowarzyszenie Transhumanistyczne
21:00‑21:30  
 
sobota 11:00‑11:30 Ukryte wiadomości – od tatuażu i mleka do PING i nanokropek.
Chronos – Stowarzyszenie Avangarda
GM-less, czyli o co chodzi w systemach bez mistrza gry
Tomasz Kozłowski
Warsztaty: Czas na improwizację!
Jan „Silver” Drachal – RPGrozy
 
11:30‑12:00
12:00‑12:30 Od Conana do Diuny – Mechanika 2d20 dla opornych
Coen – Coens Cave
Jak zacząć sesję grozy?
Jan 'Silver’ Drachal – RPGrozy
LARP: Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie
Ada 'Azdie’ Fabrykiewicz
Zajęcia Dla Dzieci
12:30‑13:00 Smoczy Jeźdźcy – o grze
Paweł Skała Jurgiel – Lans Macabre
Miękka sesja
–– Jan 'Silver’ Drachal – RPGrozy
13:00‑13:30 Niebo pełne planet
Węglowy szowinista
Conan życie i twórczość
Jacek Duch – Graj! Kolektyw
Magia z kuchni
Alia
13:30‑14:00
14:00‑14:30 Nie potrzebujesz studiów aktorskich, żeby grać w RPG
Shimmy
6 Kultur Grania
Maciej Litwin, MateuszTondera – Dobre Rzuty
Zajęcia Dla Dzieci
14:30‑15:00 Fandom dla początkujących
Marcin 'Alqua’ Kłak, Marcin 'Seji’ Segit
15:00‑15:30 Star trek dla początkujących
Paweł „Fluor” Dąbrowski – Stowarzyszenie Avangarda
Panel dyskusyjny: Wydawanie niezależnych materiałów erpegowych
Ksandra, Favi, Łukasz Kołodziej, Jakub Skurzyński Prowadzi Chronos
 
15:30‑16:00 Co to jest RPG i od czego zacząć?
Mau – Stowarzyszenie Avangarda
Warsztaty szermierki scenicznej
Szermjeże
16:00‑16:30 Co to są LARP-y i od czego zacząć
Wrona
Święte księgi na sesjach rpg – pomysły i inspiracje
sznurek
16:30‑17:00 Dlaczego grać z dziećmi w RPG?
Kamila 'Favi’ Zalewska-Firus – Fajerbol Junior
17:00‑17:30 Dlaczego warto czytać fantastykę i jak zacząc?
Kurczak – Stowarzyszenie Avangarda
Lancer – prezentacja i analiza systemu
Łotr
Warsztaty: Improwizacja dla leniwych
Shimmy
17:30‑18:00 Jak przygotować mały loch?
Boodzik – Boodzik
18:00‑18:30 Foundry VTT dla poczatkujacych
Grzesiek Kawka-Osik – Stowarzyszenie Avangarda
Panel Dyskusyjny: Panel Dyskusyjny: Trendy w grach fabularnych – co mamy, czego byśmy chcieli, a co przyniesie przyszłość?
Janek Milewski „Hans”, Ola Menio, Boodzik, Mau. Prowadzi: Krzyś
   
18:30‑19:00 LARP: Sacred Secrets
Ada 'Azdie’ Fabrykiewicz
19:00‑19:30 Jak fikcja może stać się rzeczywistością – na przykładzie sportu quidditcha
Klub sportowy Warsaw Mermaids
Panel Dyskusyjny: Jak hartował się Conan Spotkanie z redakcją polskiego wydania Conan 2D20
. Prowadzi Adam Dopler Wysocki
19:30‑20:00 Wprowadzenie do Warhammer Age of Sigmar: Soulbound
Radek – Copernicus Corporation
20:00‑20:30 Porozmawiajmy o rpg
RPG w kolorach tęczy
Martyna Pietrzak
20:30‑21:00 Zabawy konwencją, czyli jak nie wpaść w pułapkę oryginalności
Gordian
21:00‑21:30
 
niedziela 11:00‑11:30 Gothic: Gra Fabularna
Maciej 'Vind’ Litwin – Dobre Rzuty
Sandboxowa kampania RPG – to tak się da?
Laughter Lenon– Stowarzyszenie Avangarda, twitch.tv/laughter_lenon
Warsztaty: Mapy – narzędzia budowania historii
Marcin Wójcik – Architect GM
 
11:30‑12:00 Daj szansę RPG, czyli jak grać by się nie zniechęcić!
Skrajnie Poczytalny Adrian – Skrajnie Poczytalny
12:00‑12:30 Panel dyskusyjny: Czy i jak streamowanie sesji zmienia nasze hobby
Skała, Nasti, Lenon, Katsuko, Diabeł. Prowadzi Skrajnie Poczytalny Adrian
Magiczne eliksiry z twojej kuchni
Alia, Chronos
Warsztaty: ,,Komiks od pomysłu do realizacji”
PROBE – www.pedagodzyianimatorzymobilni.blogspot.com
Zajęcia Dla Dzieci
12:30‑13:00
13:00‑13:30 Wstęp do Mobile Suit Gundam – jak to ugryźć i z czym jeść
Róża – Stowarzyszenie Avangarda
Conan 2d20 RPG i co z nim zrobić
Marcin „Seji” Segit – Wydawnictwo Copernicus
 
13:30‑14:00 Jak zrobić strój larpowy – i nie zwariować?
Aśka „Baranek” Głogowska – Tol Calen
LARP: Kolejny ponury dzień w biurze
Chochlik
14:00‑14:30 Płaska Ziemia, kula, po co się ograniczać?
Mikołaj „Niejestemharcerzem” Kowalewski – Stowarzyszenie Avangarda
Ironsworn omówienie systemu i dodatków
Jarosław Daniel „Castelviator” – Stowarzyszenie Avangarda
14:30‑15:00
15:00‑15:30 Witcher znaczy wiedźmin: prezentacja Witcher RPG
Jakub Zapała – Copernicus Corporation
Jak prowadzić noir
Bart – Lans Macabre
 
15:30‑16:00 Epickie historie!
Airis i Bart – Lans Macabre
RPG i ADHD Jak prowadzić osobom neuroatypowym
Róża – Stowarzyszenie Avangarda
Warsztaty: „Magia koła- czyli warsztat rysowania mangi”
PROBE – www.pedagodzyianimatorzymobilni.blogspot.com
16:00‑16:30
16:30‑17:00 Panel dyskusyjny: Jak ułatwiać grupom niedoreprezentowanym start w erpegach
Tomek Frejtag, Lucas, the Argent Lion, Derpina. Prowadzi Zu.
Erpegi, w które można wygrać oraz przegrać
Mansfeld – Twierdza Powszechna
 
17:00‑17:30
17:30‑18:00 Zamknięcie konwentu