Sesje RPG


[tt_timetable row_type=”category” column_type=”time” event=” event_category=’bareja,darwin,nikifor,foyer,game-room-cop-corp,namiot-ava,namion-black-monk-games’ columns=’stolik-1,stolik-2,stolik-3,stolik-4,stolik-5,stolik-6,stolik-7,stolik-8,stolik-9′ hour_category=’LARPPT,RPGPT’ measure=’0.5′ filter_style=’tabs’ filter_kind=’event_and_event_category’ filter_label=” filter_label_2=” time_format=’H:i’ hide_all_events_view=’1′ event_layout=’3′ hide_empty=’1′ disable_event_url=’1′ event_description_responsive=’description-1-and-description-2′ colors_responsive_mode=’1′ export_to_pdf_button=’1′ generate_pdf_label=’PDF’ font_subset=”]

[tt_timetable event=” event_category=’bareja,darwin,nikifor,foyer,game-room-cop-corp,namiot-ava,namion-black-monk-games’ columns=’stolik-1,stolik-2,stolik-3,stolik-4,stolik-5,stolik-6,stolik-7,stolik-8,stolik-9′ hour_category=’LARPSB,RPGSB’ measure=’0.5′ filter_style=’tabs’ filter_kind=’event_and_event_category’ filter_label=” filter_label_2=” time_format=’H:i’ hide_all_events_view=’1′ event_layout=’3′ disable_event_url=’1′ event_description_responsive=’description-1-and-description-2′ colors_responsive_mode=’1′ font_subset=”]

[tt_timetable event=” event_category=’bareja,darwin,nikifor,foyer,game-room-cop-corp,namiot-ava,namion-black-monk-games’ columns=’stolik-1,stolik-2,stolik-3,stolik-4,stolik-5,stolik-6,stolik-7,stolik-8,stolik-9′ hour_category=’LARPND,RPGND’ measure=’0.5′ filter_style=’tabs’ filter_kind=’event_and_event_category’ filter_label=” filter_label_2=” time_format=’H:i’ hide_all_events_view=’1′ event_layout=’3′ disable_event_url=’1′ event_description_responsive=’description-1-and-description-2′ colors_responsive_mode=’1′ font_subset=”]

Czarne łabędzie

Swords of the Serpentine
Prowadzącx: Janek Sielicki (Janek Sielicki Publishing)

Triggery: #przemoc

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Eversink! Miasto na wodzie, miasto tysiąca wież i kanałów i niezliczonych posągów zmarłych. Miasto, którego budynki nieustannie, nieubłaganie toną. Okryte ochroną błogosławieństwa boginii Denari, pani handlu, której symbolem są łabędzie. Grupa awanturników nawiązuje współpracę ze Strażą Miejską i dostaje nowe zlecenie: mają wytropić “Czarne Łabędzie” – tajemniczą grupę, która od jakiegoś czasu włamuje się do rozmaitych, dobrze strzeżonych miejsc… Sesja w systemie Swords of the Serpentine, opartym na mechanice Gumshoe (lekka mechnika, śledztwo, prosta walka, stylistyka Sword&Sorcery). 

Słowa kluczowe: #walka #swordandsorcery #czarnamagia #śledztwo

Żyć albo nie żyć

Dwory Końca Świata
Prowadzącx: Jakub Zapała (Ekipa Dziedzictwa Imperium)

Triggery: krew, klątwy, erotyka, groza, zdrada

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: W system jest wbudowane narzędzie bezpieczeństwa – znajduje się cały czas na stole na karcie drużyny.

Czy szlachetniejsze jest cierpieć w pokorze wbrew przeciwnościom, czy też chwycić za broń i przemocą domagać się swoich racji? A może jest trzecia droga? Może dałoby się uspokoić serce, uśpić skołatane nerwy, pozbyć się trosk ciała. Brzmi jak mrzonka, ale jednak to właśnie Wam zaoferowano. Ale czy taki sen nie jest zbyt bliskim bratem śmierci? Co będziecie gotowi oddać w zamian za spokój ducha. To wyjaśni się tego wieczora w pięknym renesansowym porcie Loveyl.

Słowa kluczowe: #renesans, #tajemnica, #magia

Pirat Zar’Thule

Conan 2d20

Prowadzącx: Ainak (Imaginarium RPG, Topory)

Triggery: wulgarne słownictwo graficzne opisy, przemoc, przemoc psychiczna, niewolnictwo, horror

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red

Należycie do załogi pirata który już obrósł złą sławą, jesteście w trakcie łupienia miasta na wybrzeżach Argos. Widzicie kapitana gdy wyciąga ze świątyni Mitry jakiegoś kapłana, dziwnego, bo nie bogato ubranego, a może kapitan zdarł z niego już co było cenne. Kapitan chwilę go słucha, po czym kapłan pada bez tchu, a oczy kapitana błyszczą szałem.

Słowa kluczowe: #horror #morskaprzygoda #bezludnewyspy #piraci #conan

Cykl Zbłąkanych Marzeń

Cthulhu
Prowadzącx: Janol (Stowarzyszenie Topory)

Triggery: Cyrk, Klauni, Horror

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

W tej sesji RPG osadzonej w klimacie Cthulhu przeniesiesz się w świat przerażającego cyrku, gdzie szalonych klaunów, groteskowych akrobacji i tajemniczych stworzeń nie brakuje. Tematem przewodnim jest cyrk, który na pierwszy rzut oka wydaje się być miejscem zabawy i radości, ale w rzeczywistości skrywa mroczne sekrety.  Wędrujący cyrk o imieniu “Zabłąkane Marzenia” pojawia się nagle w spokojnym miasteczku, niosąc ze sobą niesamowitą atmosferę i przedstawienia, które sprawiają, że publiczność wpada w trans. Jednak za barwnymi kotarami kryją się straszliwe tajemnice. Na pierwszy plan wychodzą niepokojące doniesienia o zaginięciach, które zbiegają się w czasie z przybyciem cyrku.  Grupa bohaterów, zaintrygowana tymi wydarzeniami, postanawia zbadać, co tak naprawdę dzieje się w cyrku. W miarę jak penetrują zakamarki tajemniczego miejsca, odkrywają, że cyrk jest tylko fasadą dla niezrozumiałych i mrocznych rytuałów, które mają na celu odprawienie starożytnych i niebezpiecznych rytuałów ku czci starożytnych bóstw.  Ich droga będzie pełna pułapek, wariackich klaunów, nienaturalnych stworzeń i czeluści, w których czai się coś znacznie potężniejszego i bardziej przerażającego. Muszą nie tylko uratować siebie, ale także powstrzymać cyrk przed uwolnieniem starożytnych mocy, które mogą przynieść zgubę całemu miasteczku.  Czy bohaterowie zdołają odkryć tajemnice “Zabłąkanych Marzeń” i powstrzymać ciemne siły, zanim będzie za późno? Czy przepadną w wirze obłąkanego spektaklu i nieuchronnie stać się kolejnymi ofiarami? Przygotuj się na pełne napięcia i nieprzewidywalnych zwrotów akcji RPG, w którym cyrk staje się areną dla zderzenia ludzkiego umysłu z koszmarną rzeczywistością Cthulhu.

Słowa kluczowe: #cyrk #nadprzyrodzone

W poszukiwaniu smoczych odłamków

Dnd 5e/Eberron
Prowadzącx: Bańka (Avangarda)

Triggery: przemoc pg13, komary i inne insekty, węże, 

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Dżungle Q’barry są pełne bogactw! Wystarczy, że sięgniesz po nie ręką! Ktokolwiek wam to powiedział kłamał. Ale w sumie macie tę mapę do zagubionego miasta, jesteście na miejscu, co wam szkodzi spróbować?

Słowa kluczowe: #treasureHunt #dżungla #dnd #highFantasy #loch

Ucieczka z więzienia

Iglica 
Prowadzącx: Caryca (Avangarda)

Triggery: rewolucja, przemoc, pająki, krew, opresja, klasizm, rasizm, terroryzm, morderstwa, więzienie, bezprawie, body horror

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red, Lines and veils

Iglica – olbrzymie, kosmopolityczne miasto, ciągnące się kilka kilometrów w górę, o którego początkach i pierwotnych budowniczych już nikt nie pamięta. Przez wieki należało do drowów – mrocznych elfów, których skóra nie znosi słońca. Przed około dwustu laty zostało podbite jednak przez inną rasę, aelfiry – elfy wysokie, które rządzą teraz Iglicą, ograniczając coraz bardziej prawa innych jego mieszkańców. Niektórzy się dostosowują i próbują po prostu przeżyć, inni kolaborują, a niektórzy – tacy jak wy – szykują rewolucję.  Jesteście jedną z komórek Służby Naszej Ukrytej Pani – organizacji drowów, która działa na rzecz wyzwolenia Iglicy spod jarzma wysokich elfów. Używasz magii, podstępu i przemocy, starając się zmienić miasto na waszą korzyść. Rewolucja to nic przyjemnego, ale dla wolności jesteście gotowi na wszystko.  Tym razem zinfiltrujecie Ul – największe więzienie Iglicy – żeby uwolnić gnollowego watażkę, którego publiczna egzekucja ma zademonstrować mieszkańcom potęgę armii nowych władców Iglicy. Chcecie pozbawić ich tej możliwości i przy okazji narobić nieco zamieszania.  Iglica to rewolucyjne fantasy-punk z licznymi elementami horroru i czarnej komedii. Samo miasto przypomina nieco Ankh-Morpork, ale brutalniejsze, okrutniejsze, bardziej opresyjne. Wśród inspiracji można znaleźć – oprócz cyklu o Straży ze Świata Dysku – Fallen London i Sunless Sea, a także Peaky Blinders, Kłamstwa Locke’a Lamory, Hellboy, Bloodborne i BLAME! Jeśli chodzi o inne RPG – klimatem przypomina nieco Ostrza w Mroku, choć mechanika jest zupełnie inna i skupiona na innych celach.   Gra jest dynamiczna i napędzana przez działania graczy. Mechanika jest prosta, a ten konkretny scenariusz nie wymaga szczególnej wiedzy o świecie. A jest to świat dziwny i zdecydowanie warty poznania.   UWAGA! Lista triggerów nie obejmuje na pewno wszystkiego. Narzędzia bezpieczeństwa będą ważnym elementem sesji. Gramy szalonego punka, ale z hamulcami i pasami bezpieczeństwa.

Słowa kluczowe: #rewolucja #fantasypunk #darkfantasy #czarnyhumor #więzienie

Pakt krwi

Półmrok gra fabularna
Prowadzącx: Paweł Gordon (Jestem twórcą gry fabularnej Półmrok)

Triggery: brutalność, tajemnica, wątek humorystyczny

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Niedawno przybyliście do portowego miasteczka Grad i rozglądacie się za jakimś zajęciem. Tymczasem waszą uwagę zwraca zamieszanie przed piekarnią. Tęga kobieta w przyprószonym mąką fartuchu podniesionym głosem wykrzykuje coś do postawnego mężczyzny po czym zbiega do niego po schodach. Mężczyzna pochyla się na platformą dwukołowego wozu i unosi z niej drobnego chłopaka. Nastolatek chwieje się na nogach i gdyby nie silne ramię mężczyzny z pewnością by się przewrócił. Jeden / Jedna z was wykazuje się empatią, podchodzi i oferuje pomoc medyczną. Chłopak okazuje się być w szoku, któremu towarzyszy wyczerpanie fizyczne. Nic nie zagraża jego życiu, ale wymaga odpoczynku. Wdzięczna piekarzowa zaprasza was do piekarni i częstuje świeżym pieczywem. W toku rozmowy dowiadujecie się, że 2 dni temu ustały dostawy mąki i kobieta wysłała syna do młyna by sprawdził co się stało. Jest zaniepokojona takim obrotem spraw i jest skłonna polecić was innym mieszkańcom jeśli pomożecie jej w rozwiązaniu tej sprawy…

Słowa kluczowe: #tajemnica #wiarołomność #walkaożycie

Martwe bagna Uhlandu

Warhammer 4 ed
Prowadzącx: Damian Polański

Triggery: pająki, brutalność, śmierć, utoniecie

Sesja przyjazna dla początkujących: Nie

Wymagana znajomość świata: Tak

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Twoja barka zakotwiczyła w jednej z nielicznych wiosek na granicy jałowej krainy, gdzie rzeka westerfluss rozlewa się na szerokie, martwe bagniska. Wokół nie ma ani posterunków, ani pograniczników, tylko niewielkie osady ludzkie, które przetrwają dzięki kopaniu torfu. W oddali słychać dzikie wojenne bębny, które rozbrzmiewają jak przepowiednia nadchodzącej ciemności. Czuć w powietrzu niepokojącą atmosferę, a w sercu drży przeczucie, że coś złego zbliża się do tej opuszczonej, zapomnianej krainy.

Słowa kluczowe: #barka #bagna #ucieczka #przetwanie #gobliny

Nowy wspaniały świat!

KonoSuba
Prowadzącx: Adam Pawlak (Stowarzyszenie THORN)

Triggery: groteskowa przemoc

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Lines and veils

Dla niektórych śmierć jest wybawieniem. Okazuje się jednak, że nie jest końcem. Po przeniesieniu do nowego, fantastycznego świata, otrzymujesz boską misję chronienia go przed zakusami zła. Ciężko jednak walczyć z Władcą Demonów na pusty żołądek… Wraz z grupą przygodnie poznanych awanturników ruszacie wykonać proste – wydawałoby się – zlecenie.

Słowa kluczowe: #isekai #fantasy #parodia

Plotki, szepty i pożary

Potwór tygodnia
Prowadzącx: Andzia z Kozetki (Fantastyczna Kozetka)

Triggery: demony, potwory, przemoc, zamarznięcie na śmierć, gaslighting, pożary

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red

Początek lat 90., wczesna, dosyć ciepła jesień. Senna wioska w centralnej Polsce. Pipidówa. Jak głosi tablica informacyjna, 666 mieszkańców. Mało zachęcająca informacja. Ale Wy, Łowcy Anomalii, nie takie dziwności spotkaliście na swojej drodze. Tym razem, jesteście jednak na wakacjach. Chociaż, czy na pewno? Coś wisi w powietrzu i nie jest to tylko gryzący dym ze spalonego cmentarza!

Słowa kluczowe: #tajemnice #narracja #potwory

Pocałunek nocnego kochanka

Wampir: Maskarada 5 edycja
Prowadzącx: Mumin (Topory)

Triggery: śmierć, krew, sex, narkotyki, różnice społeczne, gwałt, zdrada (w związku), gaslightning

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, wrażliwy mg który obserwuje rekacje graczy

Poranki po koncercie bywają niespodziewane, szczególnie gdy budzisz się w kostnicy. Czy grupa nowo stworzonych wampirów poradzi sobie z otaczającym ich światem? Czy narażą się potężnym i mrocznym organizacjom ? 

Słowa kluczowe: #Wampir #romans #tajemnica #dlanowychgraczy #potwory

The King is Dead

The King is Dead
Prowadzącx: Aleksandr Ramaniuk (Avangarda)

Triggery: Walki, romantyczne relacje. Reszta do omówienia na sesji

Sesja przyjazna dla początkujących: Nie

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Green, yellow, red

Król Banteave, Eyvard III, wielki książę rodu Dillestone i władca wybrzeża morskiego, zmarł bezpotomnie. Wojna domowa jest nieunikniona.  Jesteś młodym księciem-wojownikiem lub wojowniczą księżniczką jednego z królewskich rodów Banteave. Jesteś uwikłany w zbliżającą się wojnę o sukcesję. Aby ujrzeć swój ród na tronie, musisz zanurzyć się w świecie brawury, niebezpieczeństwa, intryg, romansów i wojny.  Walcz z przyjaciółmi. Sprzymierzaj się z rywalami. Zakochuj się we wrogach.  Po to się urodziłeś.

Słowa kluczowe: #relacje #graotron #gmless #indie

Testament Wuja Timothy’ego

Zew Cthulhu 7 edycja
Prowadzącx: Shaerloc 

Triggery: #brutalność (pomarańczowy) #śmierć (pomarańczowy) #body-horror (czerwony) #trudne-relacje-w-rodzinie (żółty) #przemoc-w-rodzinie (żółty) #dzikie-zwierzęta (pomarańczowy) #klaustrofobia (żółty) #strach-przed-ciemnością (żółty) #aborcja (żółty)

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Green, yellow, red, Lines and veils

“Kiedy umiera bogaty krewny, grupka sęp… ekhm… potencjalnych spadkobierców, udaje się na odczytanie testamentu do oddalonej od skupisk ludzkich posiadłości na szczycie Harp’s Mountain. Czy wyjdą na jaw ich skrzętnie skrywane sekrety? Czy siedziba rodu Duncanów sama skrywa jakieś tajemnice?”  Film “Knives Out” (Na Noże) z Danielem Craigiem jest dobrym przykładem klimatu jakiego możemy się spodziewać, szczególnie w kwestii relacji między postaciami graczy, które w najlepszym razie można określić mianem… napiętych. Bądźmy szczerzy – z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach, a Wy nie przebieracie w słowach i czynach. Będziecie konkurować ze sobą o prawo do spadku po zmarłym krewniaku, zatem proszę by przygotować się psychicznie na dogryzanie sobie w postaciach. Jednocześnie będziecie musieli rozwiązać zagadkę tego, co dzieje się w posiadłości, a tego nie uda się zrobić bez jakiejś dozy współpracy między Wami.   Na miejscu będzie można wybrać sobie postać spośród 7 gotowych – trzech pań i czterech panów. Jeżeli ktoś wcześniej nie miał styczności z Zewem Cthulhu to na miejscu wszystko wytłumaczę.  Scenariusz pochodzi ze zbioru Blood Brothers wydanego przez Chaosium w 1990 roku.  Przy Triggerach w nawiasie zapisuję ewentualny stopień danego triggera: Czerwony – stopień wysoki; bardzo prawdopodobne, że się pojawi; może dotyczyć bezpośredniego otoczenia postaci gracza lub postaci gracza; Pomarańczowy – stopień średni; może się pojawić w scenie lub dotyczyć postaci niezależnej; nie powinien dotyczyć postaci gracza; Żółty – stopień lekki, może być wzmiankowany/zasugerowany lub pojawić się poza sceną; może, choć nie musi się pojawić.

Słowa kluczowe: #cthulhu #horror #murdermystery #graczvsgracz #spadkobiercy #18+ #1920s #KnivesOut 

Night Bus

Zew Cthulhu 7 edycja
Prowadzącx: Shaerloc 

Triggery: #body-horror (pomarańczowy) #okaleczenie (pomarańczowy) #traumy-komunikacyjne (czerwony) #poparzenia (pomarańczowy) #trudne-wybory-moralne (czerwony) #okrucieństwo-wobec-zwierząt (żółty)

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Green, yellow, red, Lines and veils

Warszawa. Czasy obecne. Niewielka grupka osób jedzie autobusem nocnym linii N24. Wracają… z pracy w knajpie… z zakrapianej imprezy… przesiadką z pociągu, bo lot się opóźnił, a zabrakło na taksówkę… Są zmęczeni i marzą, by mieć tę podróż już za sobą. Nie wiedzą jednak co ich czeka.  Zapraszam na sesję Zewu Cthulhu w czasach współczesnych. UWAGA: Jeśli miałaś/-eś w życiu jakieś poważne traumy związane z jazdą komunikacją miejską/samochodem, to poważnie rozważ czy nie wybrać innej sesji. You have been warned.  Nie wymagam posiadania absolutnie żadnego doświadczenia czy to w RPG czy to w Zew Cthulhu. Wystarczy, że lubicie tajemnice i horror. Wszystko wytłumaczę na miejscu.  Zastanówcie się tylko proszę, kim jest dla Was osoba, która wraca nocnym autobusem z centrum Warszawy na jej obrzeża? Na miejscu przed sesją stworzymy postacie metodą błyskawiczną. Nie powinno nam to zająć dłużej niż 5-10 minut na osobę. Mile widziane własne kostki i ołówek do wypełniania karty postaci, ale jeśli ktoś nie będzie miał to poratuję 😉  Scenariusz pochodzi z fanzinu Blasphemous Tome i jest autorstwa Scotta Dorwarda, jednego ze współautorów m.in. nowej edycji Masek Nyarlathotepa.  Przy Triggerach w nawiasie zapisuję ewentualny stopień danego triggera: Czerwony – stopień wysoki; bardzo prawdopodobne, że się pojawi; może dotyczyć bezpośredniego otoczenia postaci gracza lub postaci gracza; Pomarańczowy – stopień średni; może się pojawić w scenie lub dotyczyć postaci niezależnej; nie powinien dotyczyć postaci gracza; Żółty – stopień lekki, może być wzmiankowany/zasugerowany lub pojawić się poza sceną; może, choć nie musi się pojawić. 

Słowa kluczowe: #cthulhu #niespełniona-miłość #zemsta #komunikacja-miejska

Turniej Ściętych Kwiatów

Dwory Końca Świata
Prowadzącx: Jakub Zapała (Ekipa Dziedzictwa Imperium)

Triggery: brutalność, intrygi, romans, zdrada

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: W system jest wbudowane narzędzie bezpieczeństwa – znajduje się cały czas na stole na karcie drużyny.

Piękna i wdzięczna księżniczka Sybille, najstarsze dziecko księcia Perles, nie żyje! Zginęła w zamachu daleko od swojej rodzinnej krainy, w drodze na dwór przyszłego męża. By uczcić pamięć o pannie, która kochała rycerskie tradycje, jej ojciec urządza wielki turniej. Szlachta wszystkich Rodów w lśniących zbrojach paraduje dziś ulicami Floran. Z tego, co słyszycie, wielu jest gotowych schować honor do kieszeni, gdy zyskać można sławę, bogactwo i łaskę Księcia Pana.

Słowa kluczowe: #renesans, #intryga, #romans

Złota głowa

Dwory Końca Świata

Prowadzącx: Jakub Zapała (Ekipa Dziedzictwa Imperium)

Triggery: intryga, zdrada, przekręty finansowe

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: W system jest wbudowane narzędzie bezpieczeństwa – znajduje się cały czas na stole na karcie drużyny.

Wielu rzemieślników zabiłoby za możliwość pracy dla książęcej rodziny. Nie wszyscy jednak cieszą się, kiedy przyjdzie co do czego. Z okazji zaślubin księżniczki Sybille gildia złotników przygotowała bajecznie drogie pamiątkowe medale przedstawiające profil panny młodej. Ta zaś zginęła w zamachu. Na ozdobienie złotych krążków właściwym rysunkiem wydano fortunę, a teraz medale są bezużytecznie. Stary znajomy poprosił Was o pomoc w realizacji planu, który ma uchronić złotników przed bankructwem.

Słowa kluczowe: # renesans, #intryga, #złoto

Zaginione Miasto Ashwynn

D&D 5ed / Forgotten Realms
Prowadzącx: Iggy (Avangarda)

Triggery: brutalność w stylu filmów z Indianą Jonesem, robactwo, ciasne pomieszczenia

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Gdzieś w piaskach pustyni Anauroch leży legendarne miasto Ashwynn. Czy odważycie się odkryć jego sekrety?

Słowa kluczowe: #odkrywanie #wyścig z czasem #walka #przygoda

Wieża Babel 

Neuroshima/postapokalipsa
Prowadzącx: Hane 

Triggery:  Przemoc, aborcja, przekleństwa, śmierć, samobójstwa

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Brak, w razie potrzeby można przegadać przed sesją nurtujące tematy.

Świat postapokaliptyczny. Lokacja gdzieś w głębi terytoriów molocha. Pośród zgliszczy starego świata, ostał się jeden drapacz chmur. Z dołu nie da się dostrzec jego szczytu. To że nadal jest zamieszkany sygnalizuje jego wciąż powiększająca się konstrukcja. Czasami w te bardziej pogodne dni przez unoszący się pył i dławiące opary można dostrzec błyski światła odbijającego się od metalowej powierzchni. Oto wieża Babel w swojej pełnej okazałości.  Gdy zawyły syreny alarmowe, a wojskowi zaczęli ewakuować ludność z kolejnych sektorów, pewna grupa mieszkańców została odcięta od możliwości ucieczki. Ich dom stał się teraz więzieniem. Nie mogąc uciec z obszarów zajętych przez maszyny, musieli wspinać coraz wyżej. Gdy zabrakło kolejnych pięter – mieszkańcy zaczęli dobudowywać kolejne ze wszystkiego co udało się znaleźć, w tym również z części pokonanych maszyn. Ucieczka w górę stała się jedyną drogą do przetrwania. 

Słowa kluczowe: #postapokalipsa, #przetrwanie

Plotki, szepty i pożary

Potwór Tygodnia
Prowadzącx: “Andzia” z Fantastycznej Kozetki 

Triggery: #pożary #śmierć #wykluczenie #przemoc

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red

Początek lat 90., wczesna, dosyć ciepła jesień. Senna wioska w centralnej Polsce. Pipidówa. Jak głosi tablica informacyjna, 666 mieszkańców. Mało zachęcająca informacja. Ale Wy, Łowcy Anomalii nie takie dziwności spotkaliście na swojej drodze. Tym razem jesteście jednak na wakacjach. Chociaż czy na pewno? Coś wisi w powietrzu i nie jest to tylko gryzący dym ze spalonego cmentarza! 

Słowa kluczowe: Wróg czy przyjaciel?

Neuroshima/Nowy Jork

Prowadzącx: Hane 

Triggery: Swoboda wypowiedzi, konsekwencje własnych wyborów a także wulgaryzmy i opisy przemocy.

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Brak, w razie potrzeby można przegadać przed sesją nurtujące tematy.

Skoro AI to temat ostatnio na topie to oddajmy do tego post apokaliptyczny świat Neuroshimy i szczyptę lekkiej filozofii skrojonej w sam raz na jednostrzała RPG.  Co do samej sesji to startujemy w nowojorskim laboratorium, gdzie gracze wcielają się w ekipę techniczną, która znalazła się we właściwym miejscu, o właściwym czasie. Czeka ich dużo wyborów i trochę strzelania.

Słowa kluczowe: #cyber, #postapokalipsa, #AI

Prawo zemsty. Lepiej niech zrobią to inni.

Neuroshima/Neodżungla

Prowadzącx: Hane 

Triggery: Opisowa przemoc, przekleństwa i konsekwencje własnych wyborów. Zmutowane zwierzęta i insekty. 

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Brak, w razie potrzeby przed sesją można przegadać nurtujące tematy.

Łatwa i szybka robota w post-apokaliptycznej rzeczywistości? Dodaj do tego dobrze płatna i już masz pewność że coś jest nie tak. Za parę naboi dostaliście cynk o niezłym zleceniu dla gangstera. Pogłoski mówią o że gościu trochę postradał zmysły i zemsta stała się jego głównym motorem napędowym. Zaś z tego co jest wiadome to to, że gość ma od groma gambli… I to w przedwojennym sprzęcie. Cała zabawa polega na tym, że trzeba odstrzelić jakiegoś typa. Tyle że skubany zwiał w gąszcz Neodżungli.

Słowa kluczowe: #Neodżungla, #postapokalipsa, #najemnik

Śnieżne szczyty w blasku purpury

Conan 2d20
Prowadzącx: Jacek Duch  (Graj! Kolektyw )

Triggery: butalność, seks

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Gorącą atmosferę Bazyliszka schłodzić może jedynie zimne górskie powietrze Nordheimu, gdzie rozegra się iście Howardowska saga. Dawne waśnie, klanowe układy, głębokie uczucia, bohaterskie czyny i starożytna magia zderzą się ze sobą zalewając górskie szczyty blaskiem krwistej purpury. Scenariusz do “Conana – Przygody w Erze Niewyśnionej” w iście północnym stylu! Na Croma! Będzie się działo…

Słowa kluczowe: #magia #saga #tajemnica #romans

Herszt, Uczony i Stara Świątynia

Łajdak/Knave- generic dark fantasy 
Prowadzącx: Jacek  

Triggery: #przemoc #wulgaryzmy #śmierć #demoniczneopętanie #podatki

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Bohaterowie Graczy zostają wynajęci przez pewnego uczonego- mają mu pomóc odbić ruiny jakiejś starej świątyni z rąk bandytów 

Słowa kluczowe: #knave #łajdak #osr #darkfantasy

Ciemne sprawki w Ostatniej Nadziei

Cień Władcy Demonów
Prowadzącx: Fantasy_Bear (Avangarda; twitch.tv/fantasy_bear)

Triggery: #przemoc #rasizm #klasizm

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Ostatnia Nadzieja to wioska jakich wiele w Północnych Rubieżach. Wszystkie mają swoje problemy i radzą sobie na swój sposób. Czy wam, mieszkańcom tej urokliwej miejscowości uda się rozwikłać intrygę czająca się w cieniu?

Słowa kluczowe: #przygoda #śledztwo #darkfantasy

Orbitalny blues

Genesys – Twilight Imperium
Prowadzącx: Janek Sielicki (Janek Sielicki Publishing)

Triggery: #kosmos #walka

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Stacja orbitalna Odłamek Wymiarów, zawieszona na orbicie gazowego olbrzyma Rheus, którego szaro-zielony glob oświetlony jest krwawą poświatą odległej gwiazdy. Miejsce przecięcia wielu szlaków, miejsce, gdzie ostatnio znikają wędrowcy. Jeden z zaginionych przewoził ważne dane dla Rady Galaktycznej. Teraz czas, by do akcji wkroczyli agenci i agentki organizacji Keleres! Cel: odzyskać dane i dowiedzieć się, komu na nich zależało. System: Genesys, świat: Twilight Imperium (Space Opera).

Słowa kluczowe: #intryga #genesys #spaceopera #akcja #walka

Tajemnice Lasu Chetwood

Jedyny Pierścień 
Prowadzącx: Hubert “Jankoś” Jankowski (Stowarzyszenie Topory)

Triggery: brak

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Spokojne czasy, które nastały po Bitwie Pięciu Armii, właśnie dobiegają końca. Doniesienia o niepokojących znakach słyszy się we wszystkich zakątkach Śródziemia. Podróżowanie traktami przestaje być bezpieczne. Dla mieszkańców Bree były to do tej pory jedynie dziwne wieści napływające z odległych krain. Było tak do czasu, aż z Archet – osady graniczącej z Lasem Chetwood – nie zaczęły docierać nowiny, które wywołały poruszenie nawet wśród stałych bywalców gospody Pod Rozbrykanym Kucykiem. Mówi się, że po lesie włóczą się bandy obcych ludzi; w okolicy pojawia się coraz więcej śladów trolli; po zmroku wiatr niesie złowrogie szepty, a wśród mieszkańców nastał niewytłumaczalny lęk przed ciemnością. Czy naszym bohaterom uda się rozwikłać tajemnicę Lasu Chetwood oraz przywrócić spokój tutejszej społeczności? 

Słowa kluczowe: @Tolkien  

Okazja!

Earthdawn: Świt Ziemi
Prowadzącx: Hubert “Jankoś” Jankowski (Hubert “Jankoś” Jankowski)

Triggery: ustalone przed sesją, przemoc, fantasty style

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Szansa zakupu Dywanu Monturka kieruje Wasze kroki do wioski położonej na dość odludnym terenie. Cisza, spokój, gościnni mieszkańcy. Czego chcieć więcej? Wystarczy dobić targu.

Słowa kluczowe: heroic fantasy

Nowy Gatunek Bestii

Mutant Rok Zerowy
Prowadzącx: KZ (N/A)

Triggery: Przemoc, mutacje, potwory, dystopia

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Lines and veils

Ta sesja przeniesie Was do świata po wielkiej Apokalipsie. Dumna ludzka cywilizacja upadła. Miasta zmieniły się w pustkowia. Wiatr hula po pustych ulicach, które stały się cmentarzyskami przeszłości. Jednak życie przetrwało – ruiny wciąż zamieszkuje Lud. Jesteście dziedzicami ludzkości, choć już nie do końca ludźmi. Wasze ciała i umysły są zdolne do nadludzkich wyczynów. Jesteście mutantami.

Słowa kluczowe: #PostApo #mutanci #FreeLeague

Otwarty grobowiec

Wyprawa za Mur i Inne Historie
Prowadzącx: KZ 

Triggery: przemoc, nieumarli

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Lines and veils

Ktoś zbezcześcił leżący niedaleko wioski grobowiec potężnego króla sprzed licznych wieków. Wchodząc do wnętrza osłabił zasłonę, która oddziela świat żywych od krainy zmarłych, i oto umarli powstają z grobów i nawiedzają osadę. Czy bohaterowie odkryją, kto dopuścił się świętokradztwa? Czy w ogóle odnajdą otwartą mogiłę i zdołają ukoić zmarłych, przywracając okolicy spokój?

Słowa kluczowe: #przygoda #światotworzenie #nieumarli #dedekoid #OdZeraDoBohatera

Rescue at Glare Peak

Star Wars (FFG/Age of Rebellion)

Prowadzącx: KZ 

Triggery: Przemoc fizyczna

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Tak

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Lines and veils

Nierówna walka przeciw Imperium trwa. Rebelianci właśnie odnieśli swoje pierwsze duże zwycięstwo –  zniszczyli przerażającą Gwiazdę Śmierci. Wykurzeni z (niegdyś) tajnej bazy na Yavin 4, dowódcy Rebelii są w ciągłym ruchu, ledwie o krok wyprzedzając swoich imperialnych prześladowców.  Tymczasem, na planecie Trivar II grupa nieopierzonych Rebeliantów musi wyrwać pojmanych pilotów Głównej Floty z rąk Imperium zanim przybędzie DARTH VADER. Piloci Ci mają informacje o położeniu Głównej Floty i Naczelnego Dowództwa; ich schwytanie i przesłuchanie zagraża całej Rebelii…

Słowa kluczowe: #Star Wars #Rebelia #MisjaRatunkowa

Goblin market

Liminal
Prowadzącx: Caryca (Avangarda)

Triggery: Morderstwo, manipulacja, gaslighting

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red, Lines and veils

Życie na granicy światów oznacza, że jest się częścią nich obu, ale tak naprawdę nie należy się do żadnego. Rodzi to zarówno mnóstwo nowych możliwości, jak i trudów, z którymi ciężko mierzyć się samemu.  Na szczęście nie jesteście już sami. Macie siebie. Jesteście nie tylko przyjaciółmi i współpracownikami, ale także rodziną, taką prawdziwą. Dzięki temu możecie przeżyć.  Jesteście wyrzutkami. Jesteście ludźmi, którzy mają zbyt wiele związków z nadnaturalnym, żeby żyć życiem zwyczajnych ludzi. Jesteście istotami z tego drugiego, Ukrytego Świata, które mają w sobie zbyt wiele człowieczeństwa, żeby ignorować cierpienia tych, którzy mieli pecha i zetknęli się z siłami, o których istnieniu nie mieli nawet pojęcia. Jesteście tymi, którzy wiedzą, że należy strzec granicy między światami, bo z ich przenikania nigdy nie wynika nic dobrego.   Witajcie w Wielkiej Brytanii, gdzie w cieniu żyją i politykują frakcje fae, wampirów, wilkołaków i magów. Zagracie grupą wyrzutków, specjalizującą się w rozwiązywania problemów wynikających z naruszenia granicy między światami. Tym razem wasze zlecenie zabierze was do Yorku, gdzie coś poluje na ulicznych grajków.   Goblin market to jeden ze scenariuszy do Liminala, gry urban fantasy w klimatach “Nigdziebądź”, “Dresden Files” bądź bardzo stonowanego Świata Mroku. Mechanika jest prosta i przyjemna, a przygoda nie wymaga od graczy żadnej wiedzy na temat systemu i świata, także jest to dobry wybór dla początkującego gracza. 

Słowa kluczowe: #urban fantasy #śledztwo #intrygi #tajemnica

Gniew piorunów

Golden Sky Stories
Prowadzącx: Caryca (Avangarda)

Triggery: relacje rodzinne

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: Brak

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Pora deszczowa powinna dawno się skończyć, ale z jakiegoś powodu nie tylko nadal leje, ale ciągłe burze straszą mieszkańców i zagrażają okolicznym plonom. Starzy ludzie opowiadają, że lokalne bóstwo gór musi się strasznie gniewać, ale nikt nie ma pomysłu, dlaczego…  To w waszych rękach (i łapkach) spoczywa wyjaśnienie sprawy, a nie będzie to łatwe, gdyż chodzi o pogodzenie dwojga temperamentnych oni!  Golden Sky Stories to japońska gra, w której gracze wcielają się w henge – magiczne zwierzęta, umiejące przyjąć ludzką postać (dzieci lub młodych nastolatków). Każde z was ma także dostęp do pewnych szczególnych umiejętności, które pomagają wam realizować waszą misję – to znaczy, dobrze się bawić, zdobywać przyjaciół i pomagać mieszkańcom prowincjonalnego japońskiego miasteczka, w którym zamieszkujcie. Gra skupia się na byciu pomocnym, przyjaznym i uroczym, więc jest bardzo ciepła i zupełnie pozbawiona przemocy.

Słowa kluczowe: #japonia #kawaii #cute #bezprzemocy #uczucia #relacje

Paszczowiec z Czerwonego Boru

The Very Good Dogs of Chernobyl (Polymorph)
Prowadzącx: Caryca (Avangarda)

Triggery: katastrofa nuklearna, Czarnobyl, psy, zwierzęta, przemoc, potwory, radiacja, choroby

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red, Lines and veils

W 1986 roku awaria reaktora numer 4 w Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej imienia Władimira Iljicza Lenina wywołała wyrwę w rzeczywistości, która pozwoliła istotom spoza przeniknąć do naszego świata. Tragedia, która dosięgła Prypeć, miasteczko zamieszkiwane przez pracowników elektrowni i ich rodziny, jest bardzo dobrze znana. Zmuszeni opuścić swoje domy i porzucić dawne życia, a nawet swoje wierne psy. Tylko te zwierzęta, które uciekły do lasów, przetrwały przyjście służb zabezpieczających teren.  Czas minął. Ludzie nazwali teren dookoła elektrowni Strefą Wykluczenia (Zoną), do której wstęp mają tylko naukowcy i szaleńcy. Jednak dla twojej sfory to miejsce to cały wasz świat, zamieszkany przez dzikie zwierzęta i przerażające istoty spoza tej rzeczywistości. Świat, który macie obowiązek chronić. Niektóre psy pamiętają ludzi, inne urodziły się już w dziczy. Niektóre z was, urodzone w roku kataklizmu, potrafią dostrzec i wyczuć więcej.  Radiacja i choroby nadal wydostają się z nuklearnego grobowca. Zmutowane zwierzęta, szaleni ludzie i mroczne istoty przemierzają lasy. Czy wasza sfora przetrwa zimę i ochroni świat?  Oczywiście, w końcu jesteście bardzo dobrymi psami! 

Słowa kluczowe: #zwierzęta #nuklearne postapo #polymorph #horror

Jak kamień w wodę

Mausritter
Prowadzącx: Licho 

Triggery: #łatwautratapostaci, inne do ustalenia przed sesją 

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Upalne lato zdawało się nie mieć końca, ale zaradne myszy już wypełniały swoje magazyny zapasami na zimę. Spokojne życie przerwały wstrząsające wieści. Z beztroskich zabaw nad jeziorem nie wróciły trzy mysie oseski. Zrozpaczeni rodzice proszą bohaterów o pomoc w odnalezieniu pociech. 

Słowa kluczowe: #przygoda #low-fantasy #myszy

Zmierzch Utraconego Królestwa

One Ring 2ed.
Prowadzącx: Gomez (Gomezowe Opowiastki)

Triggery: potwory, graficzne opisy, ciąża

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Green, yellow, red, Lines and veils

„Wielkie miasto Annúminas leży w gruzach od ponad dwóch tysiącleci. Znajdowała się tu ongi stolica Północnego Królestwa ludzi z Zachodu – porzucono ją, gdy Dúnedainowie przenieśli siedzibę na wschód, do Fornost Erain.  Czasem ruiny odwiedzają Strażnicy Północy, którzy zawsze mówią o Annúminas głosem cięż-kim od smutku, ale niepozbawionym nadziei. Przechowują w pamięci pieśni oraz wiersze, opiewające nieliczne a niesamowite dzieła sztuki i skarby, które zwieziono do dawnej stolicy zza Morza. Choć większość przepadła w pomroce dziejów albo w sekrecie trafiła do skarbców władców Wolnych Ludów, niektórzy Strażnicy wierzą, że w ruinach kryje się jeszcze niejedna tajemnica.”  Jednak teraz, gdy nad Angmarem znów gęstnieje cień, każdy Dúnedain jest potrzebny by chronić krainy przed nadciągającym złem. Czasu ostało się tylko na tą jedną, być może ostatnią w historii wyprawę nim nieuchronnie nadejdzie zmierzch upadłego królestwa. 

Słowa kluczowe: #przygoda

W Sercu Gorgona

AGON
Prowadzącx: Gomez (Gomezowe Opowiastki)

Triggery: potwory, graficzne opisy, patos

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Green, yellow, red, Lines and veils

Rzednące mgły i opadające z góry promienie słońca ukazują wam piękną i bogatą w roślinność wyspę, ze stłoczonymi w portowych dokach łodziami rybackimi i wzniesioną na wysokim wzgórzu świątynią Ateny… oraz z pałacem, gęsto porośniętym bluszczem, stojącym na samotnym klifie połączonym z resztą wyspy kamiennym mostem, gdzie na progu bystre oczy dostrzegają istny ogród kamiennych rzeźb i posągów. Gdy okręt chybocząc się na morskich falach podpływa bliżej bogowie zsyłają swoje znaki…

Słowa kluczowe: #herosi #patos

Magicy do wynajęcia

Genesys/Urban fantasy inspirowane Dresden Files
Prowadzącx: Bańka (Avangarda)

Triggery: przemoc pg13, czarna magia, rytualne ofiary, nieprzyjemne transformacje

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Świat staje na głowie! Ten magiczny świat, którego większość nie widzi. Jeden koleś odwali cos po drugiej stronie Atlantyku i teraz wszyscy są w niebezpieczeństwie. Na szczęście starsi (i potężniejsi) ludzie już się tym zajmują. Ale w całym tym szaleństwie nikt nie zauważa tych dziwnych rzeczy dziejących się na waszym podwórku. Sąsiedzi narzekają, że giną im zwierzęta, w sklepach kupuje się skwaśniałe mleko, koguty nie pieją o świcie. Ktoś musi się tym zająć i wygląda na to, że wy jesteście jedynymi kandydatami. 

Słowa kluczowe: #urbanFantasy #śledztwo #swiatKtoregoNieMa

Priorytety 

The Walking Dead Universe
Prowadzącx: Lena  (Rzut na angielski; Cerber RPG)

Triggery: Zombie, krew, flaki, gore, brutalność, czarny humor, tesco

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Pandemia nauczyła nas jednej ważnej rzeczy – papier toaletowy jest na wagę złota. Kiedy wirus zmieniający ludzi w łaknące krwi zombie dociera do Warszawy, prawdziwa walka rozpoczyna się w największym Tesco w mieście. Czy uda wam się pokonać ludzi, tych żywych i tych nieco mniej, by dostać się do ostatniego zapasu srajtaśmy? Poznajcie mechanikę nowego systemu Free League w pół-śmiesznym, pół-serio jednostrzale. 

Słowa kluczowe: Zombie, śmierć, komedia, YZE, the walking dead 

Jumanji Vintage

Tales from the Loop
Prowadzącx: Lena (A Nope)  (Rzut na angielski; Cerber RPG)

Triggery: pająki, insekty, brutalność, ciężkie tematy życiowe 

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Lines and veils

Last minute shopping for a birthday gift has never been so bizzare. The weird guy who lived at the end of the street finally kicked the bucket and whoever inherited the place, decided to organize a garage sale. Of course you’re not going to miss that! But out of all the extraordinary items on sale – there’s one that catches your attention. Or perhaps, it’s you that catches its? Nevertheless, the sound of war drums growing louder and louder stays with you …

Słowa kluczowe: #po_angielsku, #jumanji #jungle #adventure #action

Genius Loci

Zew Cthulhu 7ed
Prowadzącx: Trampon (Avanagarda)

Triggery: choroby psychiczne, przemoc

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, rozmowa przed sesją

Owszem, Lawrence “Larry” Crosswell jest uważany za dziwaka, Wy jednak zdążyliście już przywyknąć do jego wyjątkowego poczucia humoru. Trzymając w rękach kopertę nadaną przez Larrego zastanawiacie się na czym tym razem polegać będzie żart. Pieczątka na znaczku pocztowym jest rozmazana, udaje się Wam jednak odczytać górne linijki. Stanowy Szpital Psychiatryczny w (dalej niewyraźne).  

Słowa kluczowe: #cthulhu #śledztwo #szaleństwo

Gdzie jest Lizzy Johnes?

D&D 5e
Prowadzącx: Monika ‘Momo’ Możdżeń 

Triggery: Potwory, przemoc, przekleństwa, krew, uszkodzenia ciała, śmierć.

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red

W Darromar, w stolicy Tethyru, wielkim mieście na południu Faerûnu zaginęła kobieta. Nie obchodzi to nikogo poza czwórką osób, dla których jest ważna z odmiennych powodów i które zrobią wszystko, aby ją odnaleźć… a przy okazji uratują świat. Tak, na pewno tak to się skończy…  Detektywistyczna historia z elementami intrygi, kosmicznego horroru wymagająca od graczy inwencji i zaangażowania.  Postacie zostaną przygotowane przez MG, do obsadzenia są trzy role męskie i jedna kobieca.

Słowa kluczowe: #D&D5e #roleplay #groza #intryga #poszukiwania

Szaleństwo nieśmiertelnego króla

Fajerbol
Prowadzącx: Piszmak 

Triggery: Krew, śmierć, zwłoki, straszne sceny

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: Brak

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Krasnoludzki król Gurdun, zwany Starym, był władcą potężnego imperium na mroźnej północy przez wiele wieków. Jednak starość zaczęła odciskać swoje piętno, a Gurdun, który nie miał potomków, poszukiwał sposobu na przedłużenie swojego życia.  Podczas studiowania zakazanych ksiąg, odkrył możliwość zawarcia paktu z siłami ciemności, który pozwoliłby mu żyć tak długo, jak długo w jego królewskiej kuźni płonie ogień, który umożliwiał demonom przenikanie do rzeczywistości. Jednak ogień potrzebował drewna, a zapasy w północnych lasach szybko się wyczerpywały. W obawie o utratę nieśmiertelności, Gurdun zwrócił swoje oczy w kierunku elfich puszczy, graniczących z jego królestwem.  Elfowie, którzy nie byli przygotowani na inwazję, próbowali zorganizować dzikie szczepy orków w celu obrony granic. Jednak kurczące się lasy nie były w stanie wyżywić obrońców, a najemnicy zamiast tego zajęli się grabieżą bogatych i bezbronnych księstw niziołków. Ludzcy władcy zaoferowali pomoc małym braciom, ale szybko okazało się, że ich prawdziwym celem było zagarnięcie spornego obszaru dla siebie.

Słowa kluczowe: #wojna #podstęp #walka #magia

Lucky Flight Takedown

Cy_BORG
Prowadzącx: Krzysztof “kostasz” Ostaszewski 

Triggery: Wiek 18+, triggery liczne, ale do dogadania: przemoc,seks,wulgaryzmy. Klimat raczej dystopijny (hi tech-low life)

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red, Lines and veils

Zwraca się do Was z ofertą niejaki Charlie Sand, typowy przedstawiciel przedsiębiorców-ciułaczy z pogranicza Dzielnicy Portowej i Bigmosse. Jego dobrze prosperujący biznes, podobnie jak i inne z sąsiedztwa, otrzymały ofertę nie do odrzucenia od  lokalnego gangu działającego na zlecenie kasyna “Lucky Flight”. Pieniądze na ochronę szybko zamieniły się w dług, który następnie urósł do rozmiarów miażdżących wszelką konkurencję. Oraz krtanie. Nie, to nie była metafora.  Zlecenie jest równie proste, jak szalone: macie włamać się do kasyna i usunąć wszelkie rekordy dotyczące jego długów.  Zapłata: wystarczająca, by oszaleć dostatecznie, by chcieć wykonać to zadanie.  Szczegóły: do ustalenia. Termin: dwa dni. Alternatywy: żadne, wasze życie jest już od dawna przegrane.  Widzimy się w kasynie.  * Przygoda dla nowych, jak i doświadczonych graczy RPG * System: Cy_Borg – NuOSRowy system “rules light, rage heavy” z prostą do opanowania mechaniką, którą wytłumaczę przed grą. * Setting: cyberpunk rodem z Neuromancera, Ghost in the Shell abo Cyberpunk: Edgerunners * Materiały dla graczy do ewentualnego zapoznania się przed grą i kontakt do mnie: https://bit.ly/cyborg_kostasz (https://1drv.ms/b/s!Aoj4TwoRitrGgulBvc9hJVs6Dx96Rg?e=adfmoF)   
– krótkie wprowadzenie do systemu i materiały do gry dostępne pod adresem https://ostaszewski.me/rpg/icrpg/

Słowa kluczowe: #heist #napad #osr #cyberpunk

Wieża Orwalda

Index Card RPG
Prowadzącx: Krzysztof “kostasz” Ostaszewski  

Triggery: przemoc,  wulgaryzmy. Domyślnie PG 13, ale możemy iść w “R and beyond”, jeśli wszyscy wyrażą taką chęć

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red, Lines and veils

Czarnoksiężnik Orwald padł z Waszej ręki! Wasz heroiczny czyn wyzwolił Zachodnie Rubieże Alfheim z tyranii despoty. Ten w akcie desperacji i zemsty zdołał ostatnim tchnieniem rzucić klątwę – wieża, w której się znajdujecie, wpadła w międzyplanarny Maelstrom i wkrótce ulegnie unicestwieniu. Najbliższe chwile przesądzą o tym, czy zdołacie dożyć pieśni o Waszych czynach – a żywy bohater powinien czasem dać nogi za pas!  “Wieża Orwalda” to dynamiczna przygoda w niezwykle prostym, lecz funkcjonalnym systemie Index Card RPG (ICRPG). Przejrzystość i elegancja w połączeniu z modułowością jego zasad sprawia, że jest idealnym systemem dla szybkich przygód konwentowych, zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy.   * Łatwa do opanowania mechanika d20 podobna do Dungeons & Dragons 5E / OSE * Otwarte podejście do tworzenia nowych zasad, fiction-first, OSRowy styl gry * Przygoda przewidziana zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych graczy. * Setting w typowym świecie fantasy. * Sesja nastawiona na akcje i współdziałanie graczy. * Kolor: domyślnie heroic fantasy, ale możemy ustalić inny. * Materiały do zapoznania się przed sesją (kontakt do mnie, zasady i hand-outy podlinkowane w OnePagerze): https://bit.ly/icrpg_kostasz (https://docs.google.com/document/d/1CWjQDcQ3VYAZN2ykLquq_Zmxa5lPHjs8ykhFQlWbbAo/edit?usp=drivesdk) 
– krótkie wprowadzenie do systemu i materiały do gry dostępne pod adresem https://ostaszewski.me/rpg/cyborg/

Słowa kluczowe: #wartkaakcja #icrpg #osr

List do domu

Never Going Home: Bez powrotu
Prowadzącx: Patryk “Patison” Stryjewski 

Triggery: wojna, przemoc, body horror, śmierć, tortury, zaburzenia psychiczne, samookaleczanie

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Dlaczego brytyjscy oficerowie tak bardzo przejmują się listem znalezionym przy pojedynczym, martwym żołnierzu? Trudno powiedzieć, ale to właśnie wam przyjdzie wyleźć z okopów, byle dostarczyć go do najbliższej placówki wojskowej poczty. Łatwo nie będzie, bo choć nie ma po drodze ziemi niczyjej, to Inni na pewno czyhają i w opuszczonym przez was odcinku okopów i w niewielkim lesie, który oddziela was od dalszych umocnień. I zawsze pozostaje ta jedna niepokojąca kwestia… Co właściwie znajduje się w liście i jakie diabelstwa przyciągnie wam na kark jego treść?

Słowa kluczowe: #nevergoinghome #horror #wwi #war 

Źródło

Jedyny Pierścień
Prowadzącx: Patryk “Patison” Stryjewski 

Triggery: przemoc, opisy potworów 

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Tak

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Na dwór Elronda w Rivendell przybywa gość z Gondoru, rycerz poszukujący miejsca, gdzie poległ jego przodek podczas ostatecznej rozprawy z Czarnoksiężnikiem z Angmaru. Udzielenie mu pomocy zaprowadzi drużynę w miejsca związane z tajemnicami starszymi niż słońce, stawiając ją nie tylko przed wieloma zagrożeniami, ale i licznymi rozterkami.   Scenariusz do przygody zajął drugie miejsce w konkursie “A droga wiedzie w przód i w przód…” organizowanym przez Stowarzyszenie Topory. 

Słowa kluczowe: #lotr #przygoda #podróż #walka

Air & Wind

Avatar Legends
Prowadzącx: Noburo 

Triggery: Ludobójstwo jest częścią historii świata i może zostać wspomniane na sesji

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Tak

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Drużyna spotyka kobietę w kapturze, Qian Yu, Earthbenderkę, którą widzieli wcześniej na listach gończych. Jest poszukiwana za kradzież w Sparrowkeet Air, korporacji produkującej latające maszyny. Qian jednak tłumaczy, że jest archeologiem, nie złodziejem. Odkryła ona starożytny artefakt Air Nomadów, który Sparrowkeet Air chciało sprzedać za dużą sumę. Qian chce, aby towarzysze pomogli jej uciec i przekazać artefakt do Akademii Metalbendingu Toph, gdzie będzie on właściwie wykorzystany.

Słowa kluczowe: #avatar #przygoda 

Wdowa w potrzebie

Półmrok gra fabularna
Prowadzącx: Paweł Gordon (Jestem twórcą gry fabularnej Półmrok)

Triggery: #zwłoki #szczury #brutalność

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Kapitan poinformował was, że pozostanie w porcie przez 2 dni… Krzyczycie mu na odchodne by bez was nie odpływał i schodzicie na ląd. Grad to niewielkie miasteczko portowe. Marynarz w trójkątnej czapce – nazywany przez miejscowych Starym Lupim – kieruje was do tawerny Rapana. Za srebrniaka dzieli się z wami informacją, że w lokalu nie warto nocować, ale trzeba spróbować najlepszej w mieście nalewki rybnej. Kiedy schodzicie do położonego w podpiwniczeniu lokalu wita was miły chłód i taksujące spojrzenie właścicielki. Lokal szybko zapełnia się ludźmi, którzy przyszli coś zjeść i napić się w porze największego upału. Wtem do waszego stolika przysiada się jakaś postać. To młoda, piegowata, ale dobrze ubrana dziewczyna. Po krótce przedstawia problem z którym się mierzy w winnicy, którą odziedziczyła po mężu…

Słowa kluczowe: #intryga #motywśledztwa #zdrada 

Nie trać nadziei 

Mutant Chronicles
Prowadzącx: Po prostu Paweł  (KaviarniaRPG , Stowarzyszenie Avangarda)

Triggery: Brutalność, choroby, ucieczka przed wojną, otchłań kosmosu, mistyczne kulty, rozpacz, panika, trudne decyzje (moralnie wątpliwe),

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Bohaterowie wraz z grupą uchodźców wojennych znaleźli się na kosmicznym krążowniku, który z orbity Wenus zmierza w kierunku Luna City, mieszczącym się na księżycu Ziemi. By podróż ta mogła okazać się sukcesem, trzeba będzie wykazać się determinacją, wiedzą, doświadczeniem i opanowaniem. 

Słowa kluczowe: #wojna, #ucieczka, #kosmos, #mistycyzm, #groza

Czy znajdziesz to w swym sercu?

CY_BORG
Prowadzącx: Rafał Sejlis (Avangarda)

Triggery: Przemoc, krew, dystopijny świat (dyktatura, inwigilacja), alkohol, narkotyki, bieda

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Lines and veils

Czerwone Cyborgi przejmują miasto! Właśnie zakończył się najnowszy sezon “Łowców Głów”, więc zwycięska drużyna zorganizowała imprezę roku w olbrzymim, post-industrialnym klubie ‘Bezsenność’. Alkohol, dragi, strzelaniny, branie zakładników…a noc jeszcze młoda.  Gdzieś w całym tym chaosie jest wasz cel – gość, któremu wisicie kupę kasy kazał wam wyciągnąć stamtąd paczkę z zaginionymi kompromatami i syna pewnego korpo-ważniaka. Jak to zrobicie – wasza sprawa, ważne żeby towar był nienaruszony. Prosta robota, gdyby nie  pogłoski że klub jest nawiedzony… 

Słowa kluczowe: #cyberpunk #akcja #osr 

Podziemia Wujka Brzydala

Tunnels & Trolls
Prowadzącx: Marcin ‘Seji’ Segit 

Triggery: podziemia, potwory, śmierć postaci

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: gracz zgłasza problem i reagujemy

Pomieszczenie ma 24 na 24 stopy. Jest ciche i puste, pachnie piwniczną stęchlizną. W migotliwym świetle pochodni widzicie troje drzwi. Na pierwszych widnieje napis ŚMIERĆ. Na drugich ktoś napisał ZAGŁADA. Bazgroły na trzecich głoszą, że NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK DARMOWE OBIADY. Co robicie?  Zagrajmy w „Tunnels & Trolls”, drugą wydaną na świecie grę fabularną. Na sesji: eksplorowanie podziemi, pułapki, magia, potwory i skarby. Gramy tak, jak autor przykazał, czyli z dowódcą, kartografem i brakiem zmiłowania dla postaci.

Baron Munchausen, czyli poopowiadajmy sobie bzdury

Niezwykłe podróże i zadziwiające przygody barona Munchausena
Prowadzącx: Gordian (Avangarda)

Triggery: co najwyżej głupie żarty, ale narzędzia bezpieczeństwa, oczywiście, będą stosowane

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Jeśli chcesz spotkać się z kompanami i opowiedzieć im jak to się stało, że uzbrojony jedynie w wypisany długopis obrabowałeś spory bank albo jak podawałeś napoje chłodzące Eskimosom, ta sesja jest dla Ciebie.   Baron Hieronim Karol Fryderyk von Munchausen to znany awanturnik i mistyfikator z XVIII w., który opowiadał na swój temat niestworzone historie. Zainspirowana jego postacią jest gra story telling game, w którą byśmy się pobawili. Mechanika tu tak naprawdę nie istnieje, jeśli gracze wyrażą chęć możemy stworzyć background dla naszych postaci, wybrać uniwersum, epokę itp., choć nie jest to konieczne. Jedyne, co w tej grze się liczy, to wyobraźnia i gawędziarstwo samych graczy. Lekka i przyjemna zabawa, w której można się pośmiać, w sam raz na początek wakacji.

¡Viva La Revolución!

Comrades (PbtA)
Prowadzącx: Gordian (Avangarda)

Triggery: polityka, terroryzm, będą narzędzia bezpieczeństwa

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Czy marzyłeś kiedyś o tym, żeby wszcząć rewolucję? Z gnatem w ręku obalać tyranów i walczyć o lepszy świat? W prawdziwym życiu może się to okazać dość słabym pomysłem, ale od czego są gry RPG, jak nie od spełniania marzeń? Wcielimy się w grupkę ludzi skupionej w organizacji wywrotowej chcącej dokonać przewrotu w kraju i zakończyć rządy krwawego dyktatora wyzyskującego ludność swojego kraju.

Spadek

Wolsung 1.5
Prowadzącx: Szymon ‘Sabo’ Woźniak 

Triggery: brak

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: ustalone na sesji

Dostałeś zawiadomienie o spadku jak się okazuję nie jako jedyny podczas kłótni do kogo należą prawa dzieję się coś niespodziewanego…

Słowa kluczowe: #DamyiDżentelmieni # Londyn #śledztwo 

Mroki Wiejskiej Otchłani

Cthulhu
Prowadzącx: Janol (Stowarzyszenie Topory)

Triggery: Śmierć, Gore, Warszawa

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

W tej sesji RPG w klimacie Cthulhu przeniesiesz się w mroczny świat wiejskich tajemnic, gdzie tłem dla koszmarnych zdarzeń stanowią zwierzęta rolne. Wcielając się w postacie śmiałków śledzących wątek nadprzyrodzonej zagadki, staniecie przed wyzwaniem odkrycia przerażających prawd skrywanych w odległej wiosce.  Wieś Leśna Dolina, raz kwitnąca i pełna życia, teraz pogrążona jest w ciemnościach. Odgłosy zwierząt rolnych, które niegdyś rozbrzmiewały w harmonii, ustąpiły miejsca przerażającym i nieludzkim wrzaskom. Zabłąkane psy uciekają, a konie na pastwiskach padają martwe. Mieszkańcy żyją w strachu i nieświadomości, co czai się wśród nich.  Wcielając się w bohaterów, musicie odkryć źródło tej plagi. Czy to tylko przypadkowy wynik okrutnej natury, czy też coś znacznie bardziej przerażającego ma tu swój udział? Zbierając wątki i tropiąc ślady, odkryjecie mroczne sekrety wiejskiego życia, związane zarówno z nadprzyrodzonymi bytami, jak i z pradawnymi rytuałami.  Podczas swojego dochodzenia musicie zmierzyć się nie tylko z obłąkanymi kultystami, którzy wiedzą więcej, niż powinni, ale także z urokami i klątwami, które przemieniają zwierzęta w bestie wyjęte spod pióropusza samego Cthulhu. Wasza odwaga, intelekt i determinacja będą poddane próbie, a każde odkrycie skieruje was coraz bliżej prawdy.  Czy odnajdziecie klucz do zatrzymania tego koszmarnego zjawiska i przywrócicie spokój wiejskiej społeczności? Czy przepadniecie w mrocznym otchłaniu, zniszczeni przez siły, których nie można pojąć? Przygotujcie się na emocjonującą i pełną niebezpieczeństw sesję RPG, w której tajemnice zwierząt rolnych splatają się z mrocznym światem Cthulhu.

Słowa kluczowe: #intryga #sekret #nadprzyrodzone

Na gruzach Wieży Słonia

Conan 2d20
Prowadzącx: nołnejm (Avangarda)

Triggery: przemoc

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Wieża Słonia upadła, a o jej upadku krążą różne legendy. Wydawałoby się, że Miasto Złodziei wreszcie odetchnie, jednak Zamora nigdy nie śpi, a natura nie znosi próżni. W pałacu króla wrze, na gruzach Wieży rodzi się nowe zło, a wpływy czarnoksiężnika Yary oddziałują na Miasto także po jego śmierci. W tym samym momencie do Zamory przybywacie wy, żądni przygód, złota i sławy. Na tej sesji wspólnie przyjrzymy się, co wydarzyło się w Zamorze po fabule opowiadania “Wieża Słonia” Howarda. Znajomość tego opowiadania nie jest konieczna.

Słowa kluczowe: #conan #kulty #intryga #Zamora

Oddzielony las

Star Trek Adventures (2d20)
Prowadzącx: nołnejm (Avangarda)

Triggery: zagrożenie ze strony natury, insekty

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Data gwiezdna 2280,14, USS Armstrong, okręt klasy Shepard. Na granicy przestrzeni Federacji odkryliście uszkodzony statek nieznanego pochodzenia: zalesioną kopułę geodezyjną, która wydaje się mieć ponad tysiąc lat i być obca dla Galaktyki Drogi Mlecznej. Statek nie odpowiada na wezwania i nie wykryliście na nim żadnych oznak inteligentnego życia. (Sesja będzie oparta na scenariuszu “A Forest Apart” i jego znajomość może popsuć zabawę.)

Słowa kluczowe: #star-trek #las #tajemnica

Bagna Slemyrar

HUB RPG (zgodny z Freeform Universal)
Prowadzącx: Szerszeń (funtrpg.com Avanagarda)

Triggery: straszenie, bagna, możliwość śmierci postaci

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Okres międzywojenny w XX wieku. Grupa archeolożek i archeologów prowadzi badania na skandynawskich bagnach. Czy skrywają one jedynie artefakty z okresu średniowiecza? Osoby grające wcielą się w role ekipy archeologicznej, badającej tajemnicze znaleziska.

Słowa kluczowe: #horror, #archeologia, #mity starogermańskie

Kto sieje wiatr 

Age of Sigmar: Soulbound 
Prowadzącx: Tomek N 

Triggery: przemoc 

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Co gdyby jeden z 7 samurajów był drzewem? Co gdyby lokalna mafia ściągała haracz w kościach? Czy budowanie nowych osiedli w skrajnie niesprzyjających warunkach jest odpowiedzią na problemy mieszkaniowe Azyryjczyków? Na te i wiele innych pytań postaram się odpowiedzieć na sesji w której dzielna drużyna będzie wspierać osadnictwo żywych w krainie śmierci. 

Słowa kluczowe: #fantasy #warhammer #heroic 

Na ratunek Saxham

Cairn
Prowadzącx: Ifryt 

Triggery: Śmierć niewinnych ludzi

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Lines and veils

Co się dzieje w położonej na uboczu wiosce Saxham? 30 lat temu została opuszczona przez mieszkańców. Teraz znów widziano tam dymy. Nowi osadnicy? Potwory? Podejrzani osobnicy? Wasza drużyna zostaje wysłana, żeby to sprawdzić.  Przygodę “Saving Saxham” Josepha R. Lewisa do Dungeons & Dragons zagramy na prostszej, darmowej mechanice Cairn. Klasyczne fantasy, z lekko baśniowym klimatem. Tajemnica do rozwiązania. Świat quasi-średniowieczny, głównie ludzie.

Słowa kluczowe: #fantasy

Owczy Pęd

D&D 5e
Prowadzącx: Grzesiek Kawka-Osik (Avangarda)

Triggery: Przemoc, Body Horror

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: Brak

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red

Czy Bohaterki będą w stanie pomóc owcy proszącej ich o pomoc? Prawdopodobnie tak, to heroic fantasy! 

Słowa kluczowe: #DND #Heroic #magia

Tunele Oakwood

Mysia Straż 

Prowadzącx: Arkadiusz  (Avangarda )

Triggery: ciężkie tematy, głód, śmierć, 

Sesja przyjazna dla początkujących: Nie

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Green, yellow, red

TBD

Słowa kluczowe: przetrwanie, roleplay, wojsko, zwierzęta, walka, tajemnica, labirynt

Niech sierść twoja zawsze świeci

Star Trek Adventures
Prowadzącx: Karion 

Triggery: nagłe stany medyczne, narkotyki, niszczenie środowiska, kapitalizm

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Tak

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Gdzie zaprowadzi nas wezwanie o pomoc z małego statku pasażerskiego? Co oznacza że ich sierść przestała świecić?

Słowa kluczowe: startrek, STA, gwiezdna flota, pierwsi by pomóc

Red Right Hand

Monster of the Week
Prowadzącx: Mau (Avangarda)

Triggery: #potwory #przemoc #opętanie #hazard #płomienie

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Hot & Not omówione przed startem sesji

Helena, Montana, współczesne USA. Udamy się tam, żeby zbadać zagadkę: jak to jest, że do tak zadupiastego miasteczka sprowadził się multimilioner i założył w nim kasyno? Jak to jest, że ludzie wychodzą od niego zadowoleni i mówią, że kasyno spełniło ich wszystkie marzenia? I ta nazwa: Red Right Hand. Jesteście zbyt doświadczone, żeby intuicyjnie nie czuć, że tu dzieje się coś nadnaturalnego.  Wcielicie się w postaci łowców potworów – wyspecjalizowanych w tropieniu i ukatrupianiu istot nie z tego świata. Monster of the Week jest grą na silniku PbtA, co oznacza, że przebieg sesji oraz wiele elementów świata przedstawionego będą bezpośrednio zależeć od Waszych działań i decyzji.  Sesję zaczniemy od omówienia mechaniki i BHS oraz stworzenia postaci, co zajmie nam ok. 60 minut. Następnie zrobimy krótką przerwę i będziemy grać przez ok. 3h.  Wymagana znajomość angielskiego w stopniu wystarczającym do rozumienia karty postaci.

Słowa kluczowe: #supernatural #buffy #x-files #demony #łowcy #pbta

Hiratsuka-juku – Stacja Siódma na Szlaku na Wschód wzdłuż Morza

Legenda Pięciu Kręgów – 5 edycja
Prowadzącx: Rafał Pośnik (Avangarda, Przyczółek, Mr. Posnik)

Triggery: Przemoc, Zasadzka, Brutalność, Śmierć, Dramat Wojenny

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red

***  Tron we Krwi to japoński film w reżyserii Akiry Kurosawy z 1957 roku, powstały w oparciu o Makbeta Williama Shakespeare’a. Kurosawa, ceniący Shakespeare’a, nakręcił później jeszcze dwa filmy na podstawie jego dramatów: Zły śpi spokojnie (z 1960; Hamlet) i Ran – (1985; Król Lear).  Akcja zostaje przeniesiona z jedenastowiecznej Szkocji do Japonii okresu Sengoku. Bohaterami filmu są samuraje, zmieniono niektóre wątki. Makbetowi myśl o zabiciu Duncana przychodzi po wysłuchaniu przepowiedni czarownic. Samurajowi Washizu – w wersji japońskiej – pomysł ten podsuwa jego żona, Asaji, uosobiająca zło. Washizu stara się żyć w zgodzie z kodeksem samurajskim bushidō, co nakazuje mu bezwzględną lojalność wobec swojego pana, ale właśnie pod wpływem namów żony decyduje się go zabić, aby objąć władzę.  ***  Jechali Cesarskim gościńcem nieprzerwanie przez dzień i noc. Do czasu, kiedy deszcz zmienił się w delikatną mgiełkę, a na wschodzie słońce wspięło się na niebo, kiedy mięśnie domagały się kąpieli – Jeszcze troszkę dłużej, moje stare kości – wyszeptał pod nosem. Jeden z kompanów odwrócił sic w jego stronę. On uśmiechnął się tylko i wzruszył ramionami. Kilka godzin po wschodzie Amaterasu dotarli w końcu do pawilonu Daimyo. Zatrzymali swoje wierzchowce przed wysokim okręgiem a białego płótna kołysanym łagodnie przez wiatr. Zsiedli z koni, a Goniec poszedł za ich przykładem.  – Zostaw tu broń – rozkazał mu Strażnik pilnujący pawilonu, w żelaznej masce na twarzy. Już drugi raz w ciągu dwóch dni nie będzie miał swoich mieczy przy boku. Strażnik pozostał nie wzruszony. Tym razem stać będzie przed swoim panem, a nie przed zgrają uzurpatorów. Zanim wyciągnął zza pass swoje miecze przez długą chwilę wpatrywał się w oczy zamaskowanego samuraja. Potem wręczył mu je bez słowa.  Chodź za mną – powiedział Strażnik i tym razem Goniec również posłuchał.  Wewnątrz pawilonu czekało już trzech samurajów, z czego dwóch stało. Trzeci natomiast siedział miedzy nimi. Nie musiał zgadywać, z którym z nich przybyli się zobaczyć. Powolnym ruchem uklęknął przed siedząca postacią, pa czym równie wolno położył obie ręce na ziemi przed sobą i dotknął czołem grzbietów swoich dłoni.   ***  Szmaragdowi Yorki zostali wysłani do posiadłości ważnego wasala Klanu Lwa – pana Matsu Yasuhiroyama – pomniejszego Daimyo klanu. Ten starszy mężczyzna nie jest gotów odejść na emeryturę Cieszy się sympatią samego Czempiona Klanu i prawdopodobnie przyszłego Szmaragdowego Championa – Akodo Toturiego. Dwór Cesarski chciałby wiedzieć, kiedy wasal Toturiego ogoli głowę. Po wymienieniu grzeczności Yoriki w towarzystwie swego gospodarza udali się do pawilonu herbacianego. Zostali tam podjęci iście Królewską Ucztą. O to co stało się dalej….

Słowa kluczowe: #Obleżenie, # Pułapka, #Przemoc, #Bitwa, #Zasadzka, #Noc

Między ustami

Dwory Końca Świata
Prowadzącx: Jakub Zapała (Ekipa Dziedzictwa Imperium)

Triggery: romans, przemoc, erotyka, nietolerancja

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: W system jest wbudowane narzędzie bezpieczeństwa – znajduje się cały czas na stole na karcie drużyny.

Czy miłość może pokonać różnice między stanami i Rodami? Co wygra: serce czy obyczaj? Gdy byliście świadkami tego, jak wasz przyjaciel, młody lord Pierre de Gloire, ratuje piękną Umajarkę nie spodziewaliście się jeszcze, że będzie to miało tak poważne konsekwencje. Wkrótce się okaże, czy sprawa zakończy się pojedynkiem, romansem, ucieczką, przelewem krwi, czy też wszystkim tym jednocześnie. Jedno jest pewne: tej wizyty w Belege szybko nie zapomnicie.

Słowa kluczowe: #renesans, #romans, #płaszcziszpada

Dziedzictwo Zamku Róż

Dwory Końca Świata
Prowadzącx: Bartosz Zalewski (Ekipa Dziedzictwa Imperium)

Triggery: intrygi, zdrada, erotyka, przemoc

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: W system jest wbudowane narzędzie bezpieczeństwa – znajduje się cały czas na stole na karcie drużyny.

Pani na Zamku Róż nie żyje, a to oznacza, że jest majętność do wzięcia! Zmarła księżniczka Sybille otrzymała od ojca przepiękną posiadłość, ale ta nie jest związana z tytułami ani urzędami, które ktoś mógłby przejąć. Jej rodzeństwo ma własne siedziby, więc nie rości sobie praw do tego majątku. Książę może więc nadać Zamek Róż komu zechce. Kandydatur na nowego lokatora jest więc wiele, a niejeden zabiłby za takie nadanie – i to dosłownie!

Słowa kluczowe: #renesans, #intryga, #romans

Rekin biznesu

Strzygowersum – współczesne Las Vegas
Prowadzącx: Rangar (Fajerbol)

Triggery: zemsta, śmierć, brutalna przemoc, wojsko, broń palna, policja, gangi

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Omówienie oczekiwań przed rozpoczęciem gry – gracze sami kreują fabułę

Amanda Lee to chciwa i potężna businesswoman, która do celu idzie po trupach, dosłownie. Każde z Was zginęło, kiedy pojawiliście się na drodze Amandy. Teraz, w przededniu jej triumfu, macie okazję powrócić z grobu i się zemścić.

Słowa kluczowe: #zemsta #strzygi #akcja #filmowo #mafia #rozróba

Zbudujmy coś razem w świecie fantasy

1974 Style Rules
Prowadzącx: Gordian (Avangarda)

Triggery: przemoc na poziomie filmów przygodowych

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Zapraszam na prosty OSR w jakimś niedookreślonym świecie klasycznego fantasy. System jest banalnie prosty. O czym będzie sesja – to się już okaże przy stole 😉

Pierwsze Drzwi

Apocalypse Keys
Prowadzącx: Róża (Avangarda)

Triggery: Eksperymenty na ludziach, body horror, sekty, choroby psychiczne, trauma

Sesja przyjazna dla początkujących: Nie

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red

Baza 0001 wysłała prośbę o pomoc. Niedługo później wszelki kontakt się urwał. Baza była ośrodkiem szkoleniowym dla nadnaturalnych istot chcących walczyć ze Zwiastunami – poteżnymi istotami zagrażającymi rzeczywistości. Wy, grupa nadnaturalnych agentów, została wysłana by odkryć czemu Baza 0001 milczy i czy to, co się w niej kryje nie zagraża światu.

Słowa kluczowe: #nadnaturalny #horror #eksploracja #współczesność

Przypadkowy świadek

Półmrok gra fabularna
Prowadzącx: Paweł Gordon (Jestem twórcą gry Półmrok)

Triggery: #dzieci #brutalność

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Podczas wizyty u kowala bohaterki graczek / bohaterowie graczy zauważają, że jest czymś przybity. Okazuje się, że jego nastoletni syn Angus od kilku dni nie wrócił do domu. Kowal zaznacza, że to nie pierwszy taki wybryk chłopaka, ale tym razem ma złe przeczucia. W trakcie rozmowy postaci graczy / graczy mają szansę poznać podstawy tych przeczuć oraz podjąć się zadania odszukania chłopca…

Słowa kluczowe: #motywśledztwa #walkaożycie #kooperacja

Tron we Krwi – Szmaragdowa Droga ku Otosan Uchi

Legenda  Pięciu Kręgów  – 5 Edycja
Prowadzącx: Rafał Pośnik (Avangarda, Przyczółek)

Triggery: Krew, Przemoc, Brutalność, Podległość, Nierówniości, Ucieczka, Presja Psychiczna i Społeczna, Dzieci

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 13+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red

***  Tron we Krwi to japoński film w reżyserii Akiry Kurosawy z 1957 roku, powstały w oparciu o Makbeta Williama Shakespeare’a. Kurosawa, ceniący Shakespeare’a, nakręcił później jeszcze dwa filmy na podstawie jego dramatów: Zły śpi spokojnie (z 1960; Hamlet) i Ran – (1985; Król Lear). Akcja zostaje przeniesiona z jedenastowiecznej Szkocji do Japonii okresu Sengoku. Bohaterami filmu są samuraje, zmieniono niektóre wątki. Makbetowi myśl o zabiciu Duncana przychodzi po wysłuchaniu przepowiedni czarownic. Samurajowi Washizu – w wersji japońskiej – pomysł ten podsuwa jego żona, Asaji, uosobiająca zło. Washizu stara się żyć w zgodzie z kodeksem samurajskim bushidō, co nakazuje mu bezwzględną lojalność wobec swojego pana, ale właśnie pod wpływem namów żony decyduje się go zabić, aby objąć władzę.  ***  Obudził się czując krople deszczu na twarzy, ból w mięśniach i dotyk wilgotnej trawy na karku. Przetarł oczy i oblizał usta z deszczówki, która okazała się być gęsta i smakowała jak… krew. Zanim zdążył pomyśleć, poderwał się gwałtownie z ziemi. Kiedy w końcu otworzył oczy, dostrzegł otaczające go ze wszystkich stron martwe, skąpane w szkarłacie ciała. Spojrzał na swoje własne ręce i zrozumiał że ta co czuł na twarzy, na rękach i w ustach z pewnością nie było deszczem.  ***  W Szmaragdowym Imperium jest wiele dróg, ale pięć głównych arteri przewyższa inne pod względem zasięgu i znaczenia. Te szlaki komunikacyjne są krwioobiegiem Cesarstwa i są nazywane łącznie Pięcioma Drogami Cesarza. Cesarska Droga rozciąga się na terytoria Jednorożca, Skorpiona, Feniksa, Lwa i Żurawia, a wszędzie gdzie dotrze łączy ważne posiadłości z wolą Syna Niebios.  Pięć Dróg zostało zbudowanych na początku VII wieku za panowania Hantei XVI, Stalowej Chryzantemy. Hantei zawsze był paranoikiem, uważał że ludzie pracowali nad przywłaszczeniem sobie jego władzy, więc rozkazał różnym daimyō w swym królestwie, aby podjęli się tych trudnych i ogromnych projektów infrastrukturalnych. Wszystko po to, aby opróżnić ich skarbce. Te posunięcia mogły przedłużyć jego panowanie, ale ostatecznie Hantei XVI został zabity przez własną Gwardię Honorową Seppun dla dobra Imperium. Stalowa Chryzantema wybrała lokalizacje dróg z myślą o imperialnej kontroli. Połączyli obszary lojalne wobec Hantei z obszarami, na których wrzała rebelia, umożliwiając brutalne działania policji. Od tego czasu wiele z tych miast wrosło do roli lokalnych przedłużeń imperialnej władzy – trend, który Wielkie Klany cierpiały z różnym stopniem sfrustrowanej ciszy.  Pięć Dróg jest utrzymywanych do dziś na mocy imperialnego edyktu i umożliwia szybkie podróżowanie między niektórymi z głównych miast Cesarstwa. Oprócz tego, że są szerokie i równe, drogi są ogólnie dobrze strzeżone i obdarzone niezwykłą liczbą stacji pośrednich. Agenci imperialni, tacy jak poborcy podatkowi i szmaragdowi namiestnicy, są bardziej powszechnym widokiem na Drodze Cesarza niż gdziekolwiek indziej – na dobre i na złe. Wzdłuż Drogi Cesarskiej praktycznie nie ma handlu. Karawany handlowe i wozy mają całkowity zakaz poruszania się wzdłuż najważniejszej rterii Rokuganu. Kupcy muszą zamiast tego korzystać ze specjalnych szlaków handlowych, które pozostawiają ich całkowicie na łasce klanów. Podróżujący po Pięciu Drogach to najczęściej Szmaragdowi Namiestnicy, dworzanie, sędziowie, pielgrzymi, uczeni i inni, którzy podróżują w jakimś honorowym celu.  *** Szmaragdowi Yorki zostali wysłani do posiadłości ważnego wasala Klanu Lwa – pana Matsu Yasuhiroyama – pomniejszego Daimyo klanu. Ten starszy mężczyzna nie jest gotów odejść na emeryturę Cieszy się sympatią samego Czempiona Klanu i prawdopodobnie przyszłego Szmaragdowego Championa – Akodo Toturiego. Dwór Cesarski chciałby wiedzieć, kiedy wasal Toturiego ogoli głowę. Po wymienieniu grzeczności Yoriki w towarzystwie swego gospodarza udali się do pawilonu herbacianego. Zostali tam podjęci iście Królewską Ucztą. O to co stało się dalej….

Słowa kluczowe: #L5K, #Dramat, #Zdrada, # Zabójstwo, #Ziemie Lwa

Oni!

DnD 5e
Prowadzącx: Bańka (Avanagarda)

Triggery: przemoc pg13, głupie żarty

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X

Żyło wam się dobrze. Oczywiście bywały lepsze i gorsze dni, ale nikt nie narzekał. Każdy wiedział czym się zajmuje i dni jakoś mijały. I wtedy pojawili się oni. Przyszli ze swoimi mieczami, łukami, nawet magią i zakłócili ten porządek.

Słowa kluczowe: #komedia #highFantasy #dedeki

Jak ukraść ciało

Iglica
Prowadzącx: Caryca (Avangarda)

Triggery: rewolucja, przemoc, pająki, krew, opresja, klasizm, rasizm, terroryzm, morderstwa, choroba, trupy, duchy, halucynacje

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Green, yellow, red, Lines and veils

Iglica – olbrzymie, kosmopolityczne miasto, ciągnące się kilka kilometrów w górę, o którego początkach i pierwotnych budowniczych już nikt nie pamięta. Przez wieki należało do drowów – mrocznych elfów, których skóra nie znosi słońca. Przed około dwustu laty zostało podbite jednak przez inną rasę, aelfiry – elfy wysokie, które rządzą teraz Iglicą, ograniczając coraz bardziej prawa innych jego mieszkańców. Niektórzy się dostosowują i próbują po prostu przeżyć, inni kolaborują, a niektórzy – tacy jak wy – szykują rewolucję.  Jesteście jedną z komórek Służby Naszej Ukrytej Pani – organizacji drowów, która działa na rzecz wyzwolenia Iglicy spod jarzma wysokich elfów. Używasz magii, podstępu i przemocy, starając się zmienić miasto na waszą korzyść.  Tym razem waszym zadaniem jest kradzież zwłok z kostnicy jednego kultu i przetransportowanie ich na miejsce ceremonii pogrzebowej innego kultu. Czekają was tarapaty, duchy, tajemnice, rodzinna drama, pościgi i niepokojące rytuały. Nagrodą za to wszystko są cenne znajomości i uchylenie rąbka tajemnicy na temat tego, co kryje się we wnętrzu Iglicy.  Iglica to rewolucyjne fantasy z elementami horroru i czarnej komedii. Samo miasto przypomina nieco Ankh-Morpork, ale brutalniejsze, okrutniejsze, bardziej opresyjne. Wśród inspiracji można znaleźć – oprócz cyklu o Straży ze Świata Dysku – Fallen London i Sunless Sea, a także Peaky Blinders, Kłamstwa Locke’a Lamory, Hellboya i BLAME! Jeśli chodzi o inne RPG – klimatem przypomina nieco Ostrza w Mroku, choć mechanika jest zupełnie inna i skupiona na innych celach.  Gra jest dynamiczna i napędzana przez działania graczy. Mechanika jest prosta, a ten konkretny scenariusz nie wymaga szczególnej wiedzy o świecie. A jest to świat dziwny i zdecydowanie warty poznania.  UWAGA! Lista triggerów nie obejmuje na pewno wszystkiego. Narzędzia bezpieczeństwa będą ważnym elementem sesji. Gramy szalonego punka, ale z hamulcami i pasami bezpieczeństwa.

Słowa kluczowe: #rewolucja #fantasypunk #darkfantasy #czarnyhumor #więzienie

Akimbo

Outgunned!
Prowadzącx: Adam Pawlak (Stowarzyszenie THORN)

Triggery: groteskowa przemoc

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 16+

Narzędzia bezpieczeństwa: Lines and veils

Paraliście się różnymi zajęciami, rzadko kiedy legalnymi, ale często związanymi z przemocą. Po ostatniej akcji musieliście zadekować się w podziemiu, dopóki sprawy nie ucichną – ale nuda i rosnący debet na koncie coraz bardziej dają się we znaki. Kiedy więc dostajecie zlecenie na odzyskanie znanego aktora, który zbyt głęboko wszedł w graną postać i wpadł w poważne tarapaty, zbieracie sprzęt, przeliczacie kule i z fałszywym paszportem za pazuchą ruszacie w świat, który nie jest na was gotowy.

Słowa kluczowe: #akcja #strzelaniny #podróże

Zaginięcie Alice

Zaginięcie Alice
Prowadzącx: Studzin (3k6 opinii podcast)

Triggery: Niekoniecznie wszystkie się pojawią: brutalność, bezsilność, narkotyki, przemoc wobec kobiet, seks, seks bez przyzwolenia, śmierć bohatera gracza, śmierć postaci niezależnej, victim blaming

Sesja przyjazna dla początkujących: Tak

Wymagana znajomość świata: Nie

Ograniczenia wiekowe: 18+

Narzędzia bezpieczeństwa: Karta X, Lines and veils

UWAGA: GRA WYMAGA POSIADANIA SMARTFONA Z DOSTĘPEM DO INTERNETU. CAŁOŚĆ ROZGRYWKI ODBYWA SIĘ NA KOMUNIKATORZE (messanger, discord itp, dokładny zostanie wskazany podczas przygotowania). ZABIERZCIE RÓWNIEŻ ŁADOWARKI Nasza przyjaciółka Alice zaginęła 3 dni temu i nikt nie wie gdzie jest. Staramy się ją znaleźć, ale najpierw musimy rozdrapać kilka ran między nami. Wcielamy się w grupę nastolatków, którzy próbują dowiedzieć się gdzie zniknęła ich wspólna znajoma – Alice. W ramach sesji przez pierwszą 1-1,5h stworzymy nasze postaci oraz relacje między nimi, w oparciu o losowane założenia początkowe. Tak samo zrobimy z Alice. Następnie przez 90 minut będziemy komunikować się tylko na czatach tekstowych i odkrywać wspólnie co się z nią stało. Wskażą nam to dołączone do gry karty dobierane w miarę postępu rozgrywki. Nasza rola to odgrywać postać i improwizować wplatanie informacji z kart w fabułę. Cała sesja opiera się na rozmowie przez chat i wspólnym tworzeniu historii. To nie jest łamigłówka do rozwiązania, śledztwo jest tylko motorem napędowym do zgłębiania relacji pomiędzy postaciami graczy. Nie występuje rola arbitralnego mistrza gry, tylko moderatora, który pilnuje przebiegu rozgrywki zgodnie z zasadami i gra tak samo jak pozostali. Spodziewajcie się odgrywania trudnych sytuacji, czasami konfliktów. Pojawią się też wątki miłosne, nie tylko heteroseksualne, rozgrzebywanie starych ran i inne elementy charakterystyczne dla teenage drama.

Słowa kluczowe: #TeenageDrama #Impro #Roleplay-only #GraRelacjami #SilentRPG #BrakMG #Emocjonalna