Regulamin Sklepu Internetowego Bazyliszek

  1. Sklep Internetowy Festiwalu Bazyliszek dostępny pod adresem internetowym bazyliszek.ava.waw.pl prowadzony jest przez Stowarzyszenie Miłośników Fantastyki „AVANGARDA” z siedzibą w Warszawie (03-734) przy ul. Targowej 66/22 Warszawa (KRS 0000272294, REGON 140858970, NIP 1132666535, dane kontaktowe: sklep.bazyliszek@ava.waw.pl.
  2. Sklep Internetowy dostępny jest w okresie od 15.04.2025 do 06.07.2025.
  3. Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem tego Sklepu.
  4. Definicje:
    1. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego,
    2. Sprzedawca, Administrator Danych Osobowych – Stowarzyszenie Miłośników Fantastyki „AVANGARDA” (szczegółowe dane w pkt. 1) nie będące przedsiębiorcą,
    3. Sklep Internetowy – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod adresem internetowym bazyliszek.ava.waw.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia w celu zawarcia Umowy Sprzedaży,
    4. Klient – każdy podmiot kupujący w Sklepie Internetowym (z uwagi na brak statusu przedsiębiorcy przez Sprzedawcę Klient nigdy nie jest konsumentem),
    5. Formularz Zamówienia – funkcja Sklepu Internetowego umożliwiająca Klientowi składanie Zamówień (dodawanie Produktu do Koszyka) oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym odbioru i sposobu płatności,
    6. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem Sklepu Internetowego przy użyciu Formularza zamówienia, które bezpośrednio zmierza do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu znajdujących się w ofercie handlowej Sprzedawcy określające w szczególności ich rodzaj i liczbę,
    7. Koszyk – funkcja Sklepu Internetowego umożliwiająca Klientowi ustalenie wybranych przez niego do zakupu Produktów a także umożliwiająca modyfikację danych Zamówienia, w szczególności zmiany ilości i rodzaju zamawianych Produktów a także Punktu ich Odbioru,
    8. Produkt – dostępna w ofercie handlowej Sklepu Internetowego rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży zawieranej między Klientem a Sprzedawcą, za Produkt uznaje się również więcej niż jedną rzecz ruchomą lub usługę,
    9. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu (zawierana albo zawarta na odległość) między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego, do której nie stosują się przepisy dotyczące umów sprzedaży zawieranych z konsumentem),
    10. Punkt Odbioru – Festiwal Bazyliszek organizowany przez Sprzedawcę w dniach 4-6 lipca 2025 r. w Ursynowskim Centrum Kultury „Alternatywy”, które znajduje się przy ul. Indiry Gandhi 9 w Warszawie, za wyjątkiem Produktu, który w swoim opisie będzie wyraźnie wskazywać możliwość wysyłki Produktu na adres wskazany przez Klienta.
  5. Do prawidłowego korzystania z funkcji i właściwości Sklepu Internetowego, w tym przeglądania jego oferty handlowej oraz składania zamówień na Produkt, wymagane jest posiadanie urządzenie z dostępem do sieci Internet i aktualną przeglądarką internetową.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za awarie i przerwy w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane nieuprawnionym działaniem osób trzecich, siłą wyższą lub niekompatybilnością (niezgodnością) Sklepu Internetowego z infrastrukturą techniczną, którą dysponuje Klient.
  7. Przeglądanie oferty Sklepu Internetowego i składanie zamówień na Produkt znajdujące się w tej ofercie nie wymaga założenia konta. 
  8. Ceny podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto i podane zostały w polskich złotych.
  9. O ostatecznej kwocie, którą Klient ma uiścić za Produkt, Klient jest informowany na stronie Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, jak również w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  10. Sprzedawca podaje cenę Produktu w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości. Sprzedawca nie przewiduje jakichkolwiek upustów względem cen podatnych w Sklepie Internetowym.
  11. Złożenie zamówienia wymaga:
    1. wybrania Produktu będącego przedmiotem Zamówienia i dodanie ich do Koszyka,
    2. wybrania opcji „zamawiam i płacę” po przejściu do Koszyka, co uruchomi Formularz Zamówienia,
    3. podania wskazanych w Formularzu Zamówienia danych osobowych i wyrażenia co najmniej wymaganych zgód na przetwarzanie tych danych osobowych oraz potwierdzenia, że Klient zapoznał się z Regulaminem oraz przyjmuje do wiadomości, że Zamówienie można odebrać jedynie w Punkcie Odbioru (z zastrzeżeniem Produktu, który w swoim opisie będzie wyraźnie wskazywać możliwość wysyłki Produktu na adres wskazany przez Klienta),
    4. wybrania jednego z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacenia Zamówienia w określonym terminie.
  12. Po złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie Internetowym następuje zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  13. Sklep Internetowy nie udostępnia możliwości płatności przy odbiorze za Produkt z opcją odbioru w Punkcie Odbioru. Jedynym możliwym sposobem płatności jest przedpłata.
  14. W celu realizacji Zamówienia Klient jest zobowiązany zapłacić za zamówiony Produkt w jednej z form dostępnych w Sklepie Internetowym przed dokonaniem odbioru osobistego Produktu lub – w przypadku wysyłki Produktu – przed jego wysłaniem. W przypadku wybrania formy płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności (Przelewy24) wiązać się to będzie z koniecznością przekazania przez Sprzedawcę danych osobowych Klienta (co najmniej adresu e-mail) podanych w Formularzu Zamówienia do tego zewnętrznego operatora płatności, co jest niezbędne do przeprowadzenia procesu płatności; ponadto Klient ma możliwość skorzystania z oferowanych przez tego zewnętrznego operatora płatności usług dodatkowych określonych w regulaminach normujących zasady korzystania z tych usług dostępnych na stronie zewnętrznego operatora płatności. 
  15. Potwierdzeniem zapłaty za zamówienie będzie otrzymanie przez Klienta wiadomości o potwierdzeniu płatności na podany przez Klienta adres e-mail (kontakt może nastąpić za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności).
  16. Jeżeli Klient nie zapłaci za zamówienie niezwłocznie po jego złożeniu i wybraniu opcji „zamawiam i płacę”, Sprzedawca może wyznaczyć Klientowi dodatkowy termin na realizację płatności wysyłając stosowną informację na podany przez Klienta adres e-mail (kontakt może nastąpić za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności, o którym mowa w pkt. 14). W przypadku braku niezwłocznej realizacji płatności po takim kontakcie poczytywane to będzie za odstąpienie od umowy przez Klienta, zaś zamówienie zostanie anulowane.
  17. Wydanie Produktu następuje w Punkcie Odbioru (z zastrzeżeniem Produktu, który w swoim opisie będzie wyraźnie wskazywać możliwość wysyłki Produktu na adres wskazany przez Klienta, w takim wypadku w opisie Produktu będzie uwidoczniona informacja o przybliżonym czasie realizacji Zamówienia). Nie dokonanie odbioru w Punkcie Odbioru bądź – w przypadku wysyłki – niepodjęcie przesyłki zgodnie z regulaminem podmiotu świadczącego usługi dostawy traktowane będzie jako odstąpienie przez Klienta od Umowy Sprzedaży bez obowiązku Sprzedawcy do zwrotu ceny. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Sprzedawca może umożliwić odbiór osobisty w swojej siedzibie po wcześniejszym kontakcie.
  18. Przed wydaniem Produktu Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zweryfikowania osoby odbierającej Produkt poprzez potwierdzenie podanych w Formularzu Zamówienia danych osobowych z deklaracją osoby odbierającej bądź z dokumentem ze zdjęciem osoby odbierającej, do którego okazania osoba odbierająca jest zobowiązana.
  19. Klient może odstąpić od umowy wyłącznie do czasu opłacenia Zamówienia (w sposób opisany w pkt. 16). Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy po dokonaniu płatności z uwagi na brak statusu przedsiębiorcy przez Sprzedawcę z zastrzeżeniem stwierdzenia istnienia wad Produktu, za którego zgodność z Umową Sprzedaży odpowiedzialność ponosi Sprzedawca na mocy Regulaminu.
  20. Umową Sprzedaży objęte są usługi świadczone przez Sprzedawcę bądź podmioty trzecie oraz nowy Produkty, których właścicielem w chwili wydania pozostaje Sprzedawca.
  21. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Produktu bądź świadczonej przez siebie usługi z Umową Sprzedaży w ramach rękojmi.
  22. Produkt jest zgodny z Umową Sprzedaży jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność.
  23. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność świadczonej przez podmiot trzeci usługi z Umową Sprzedaży. W takim wypadku Klientowi przysługują roszczenia względem określonego w opisie usługi podmiotu trzeciego.
  24. Sprzedawca nie udziela gwarancji na Produkty.
  25. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży Klient uprawniony jest do żądania wymiany Produktu albo odstąpienia od Umowy Sprzedaży za zwrotem zapłaconej ceny. Podstawą do skorzystania przez Klienta z ww. uprawnień jest: przesłanie wiadomości na adres kontakt@ava.waw.pl, w której Klient opisze, w jaki sposób Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, przedstawienie dowodów na tę niezgodność (np. fotografii) i jakiegokolwiek dowodu zawarcia Umowy Sprzedaży. Sprzedawca oceni przesłane przez Klienta zgłoszenie w rozsądnym terminie i w przypadku stwierdzenia niezgodności w pierwszej kolejności zaproponuje wymianę Produktu i dopiero, gdy takiej możliwości nie będzie zażąda wskazania danych, które umożliwią Sprzedawcy dokonanie zwrotu ceny. Podanie przez Klienta tych danych jest poczytywane za odstąpienie od umowy.
  26. Podanie przez Klienta danych osobowych w Formularzu Zamówienia jest dobrowolne, ale konieczne do złożenia i realizacji Zamówienia w Sklepie Internetowym.
  27. Dane, które są przetwarzane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu pochodzą od Klienta.
  28. Klient ma prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (jeśli podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda). Klientowi przysługuje także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku, gdy w ocenie Klienta, przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę narusza przepisy obowiązującego prawa.
  29. Dane Klienta będą przetwarzane przez okres trzech lat z uwagi na ewentualne roszczenia Klienta z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
  30. W przypadku zakupu Produktu umożliwiającego głosowanie na Nagrodę Fandomu Polskiego im. Janusza A. Zajdla określone dane Klienta będą przekazane:
    1. Związkowi Stowarzyszeń „Fandom Polski” z siedzibą w Piszu (12-200) przy ul. Marii Konopnickiej 4/28 (KRS 0000161413, NIP 1132594095, REGON 015440990) – imię, nazwisko, adres e-mail w celu umożliwienia Klientowi oddania głosu na tę Nagrodę oraz zweryfikowania przez okres trzech lat od momentu ogłoszenia zwycięzców tej Nagrody w 2025 r. prawa do zgłoszenia nominacji w kolejnych trzech edycjach tej Nagrody,
    2. podmiotowi świadczącemu usługi dostawy (firmy kurierskie) – imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu w celu doręczenia Produktu (dotyczy wyłącznie Produktu akredytacja wspierająca).
  31. Odbiorcami danych Klienta mogą być ponadto podmioty realizujące na zlecenie Sprzedającego Zamówienie i zajmujące się jego obsługą: firmy księgowe, dostawcy towarów, dostawcy rozwiązań informatycznych, zewnętrznego operatora płatności, banki, dostawcy usług telekomunikacyjnych, firmy utylizujące dokumenty, uprawnione organy państwowe.
  32. Administrator może przetwarzać dane osobowe Klientów celem:
    1. Wykonania czynności, co do których Klient wyraził zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Zgoda może być w każdym czasie cofnięta, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być udzielona w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego przyzwolenie na przetwarzanie danych, np. zamieszczenie opinii w Sklepie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w powyższym celu.
    2. Wykonania zawartych Umów Sprzedaży lub podjęcia działań celem zawarcia Umowy Sprzedaży na żądanie Klientów (w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Ma to miejsce zwłaszcza w przypadku złożenia Zamówienia w Sklepie (z wykorzystaniem danych osobowych określonych w § 6 ust. 1 Regulaminu), dokonania zakupu lub skorzystania z innych usług oferowanych za pośrednictwem Sklepu, zgłoszenia reklamacji lub złożenia przez Klienta oświadczeń dotyczących zawartych umów. Wówczas dane Klientów będą przetwarzane do czasu do czasu przedawnienia lub wygaśnięcia roszczeń.
    3. Wykonania ciążących na Sprzedawcy obowiązków prawnych, w szczególności w zakresie prowadzenia właściwej dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Dotyczy to zwłaszcza osób z którymi Administrator dokonał czynności skutkujących powstaniem obowiązku podatkowego.
    4. Promowania swojej działalności (newsletter), prowadzenia korespondencji celem realizacji Umowy Sprzedaży, a także tworzenia zestawień, analiz i statystyk oraz dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. Podstawą przetwarzania w takim wypadku jest prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  33. Dodatkowe informacje dotyczące ochrony, przetwarzania danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego oraz informacja o plikach cookie zawarte są w Oświadczeniu o ochronie prywatności i plikach cookie (ciasteczkach).
  34. Regulamin wchodzi w życie z dniem 10 kwietnia 2025 r.
  35. Regulamin oraz Umowy Sprzedaży podlegają prawu polskiemu.
  36. Umowy Sprzedaży jest zawierana w języku polskim.
  37. Z ważnych przyczyn takich jak: zmiana przepisów powszechnie obowiązującego prawa, zmiany w sposobie płatności i wydania Produktów – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu Sprzedawca dopuszcza możliwość dokonania zmian Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem.
  38. Spory powstałe na gruncie Regulaminu lub Umów Sprzedaży na jego podstawie zawartych rozstrzygał będzie właściwy sąd powszechny właściwy dla Sprzedawcy.
  39. Sprzedawca nie jest związany żadnym kodeksem dobrych praktyk.
  40. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Klienta wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.